افزایش تقاضا برای تجهیزات جانبی گوشی موبایل

بازار دیجیتال- در حالی‌که فعالان بازار از کاهش تقاضا برای انواع گوشی تلفن همراه در بازار خبر می‌دهند، گروهی معتقدند تقاضا برای تجهیزات جانبی گوشی تا حدودی افزایش یافته است. بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر با نزدیک شدن به سال جدید، برخی از افراد در پی خرید هدایایی نظیر کیف ضد تشعشع موبایل، هندزفری یا حتی گوشی‌های ارزان‌قیمت با میانگین قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به عنوان هدیه هستند.

در رابطه با این موضوع گفت‌وگوی کوتاهی با نقیبی،یکی از فعالان بازار گوشی و تجهیزات جانبی در پاساژ ایران داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود طی مدت اخیر میزان تقاضا برای تجهیزات جانبی گوشی افزایش یافته است. شما این موضوع را تایید می‌کنید؟

بله. طی یکی دو هفته گذشته میزان تقاضا برای تجهیزات جانبی گوشی تا حدودی افزایش یافته است.

علت چیست؟

علت این است که برخی از کاربران نسبت به خطرات استفاده مستمر از تلفن همراه آگاه شده اند و به همین دلیل به استفاده از کالاهایی که خطر استفاده از گوشی موبایل را کاهش دهد، روی آورده‌اند.

به همین دلیل میزان تقاضا برای انواع کیف‌های ضد اشعه موبایل ، هندز فری و کیت ضد امواج گوشی افزایش یافته است.

از طرفی برخی این کالاها را به عنوان هدیه نوروزی خریداری می‌کنند.

آیا واقعا این کالاها تشعشعات حاصل از گوشی تلفن همراه را کاهش می‌دهند؟

در مورد هندزفری باید بگویم استفاده از آن می‌تواند موثر باشد. در مورد تاثیر استفاده از سایر کالاها در کاهش میزان اشعه‌های مضر شاید کمی اغراق شده باشد، ولی به هر حال خرید این کالاها می‌تواند باعث آرامش خاطر مصرف‌کنندگان شود.

برخی معتقدند بازار گوشی‌های ارزان‌قیمت رونق دارد. در این مورد نظرتان چیست؟

گوشی‌های ارزان قیمت که قیمتی بین ۳۰ تا ۱۵۰ هزار تومان دارند فروش خوبی دارند. ولی در کل مدل‌های لوکس که قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دارند به عنوان هدیه بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.