رییس مرکز اصناف و بازرگانان گفت: اصلاحیه قانون نظام صنفی کمتر از دو هفته دیگر به صحن علنی مجلس می‌رود. حسن رادمرد در گفت‌وگو با «فارس» اظهار داشت: اصلاحیه قانون نظام صنفی به صورت جدی در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

از جمله مهم‌ترین موارد اصلاحیه‌های این قانون می‌توان به تغییر تعداد هیات مدیره اتحادیه‌های صنفی اشاره کرد که اگر تعداد اعضای اتحادیه‌ها تا هزار نفر باشد، تعداد هیات مدیره سه نفر و اگر بالای هزار نفر باشد، تعداد اعضای هیات مدیره پنج نفر تعیین می‌شود.

اصلاحیه بعدی در خصوص انتخابات هیات مدیره اتحادیه‌ها است، چرا که پس از انتخاب اعضای هیات مدیره اقدام به برگزاری انتخابات می‌کند و ممکن است کسی که بالاترین رای را آورده باشد در اتحادیه دارای پایین‌ترین سمت باشد، بر این اساس انتخابات داخلی اتحادیه‌ها حذف می‌شود و بر اساس انتخابات عمومی و تعداد آرا سمت‌ها بین اعضا مشخص می‌شود.

اصلاحیه بعدی در خصوص هیات رییسه شورای اصناف و مجامع است تا مدت فعالیت هیات رییسه از دو سال به ۴ سال تغییر یابد، ولی در وزارت بازرگانی این اصلاحیه به ۳ سال تبدیل شده است. تغییر قابل ملاحظه دیگر نیز مربوط به اختیاراتی است که باید به رییس شورای اصناف داده شود تا بتواند در مراکز تصمیم‌گیری دولتی حضور یابد.