الیاس نادران، نماینده تهران در مجلس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فارس، برخی انتقادات را به نحوه اجرای قانون یارانه‌ها از سوی دولت وارد دانست و پیش‌بینی کرد: دولت در برخی بخش‌ها مانند گاز شهری و گازوئیل، اصلاح قیمت‌ها را تعدیل خواهد کرد. او همچنین به صراحت از پرداخت نشدن سهم بخش صنعت در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها خبر داد و گفت که دولت سهم صنعت را هم به خانواده‌ها پرداخت کرده است. سهم صنعت را خانواده‌ها گرفتند

نادران در پاسخ به این سوال که آیا «سهم ۳۰ درصدی بخش صنعت در قانون یارانه‌ها پرداخت شده؟» گفت: به هیچ وجه. آنچه در قانون آمده «کمک بلاعوض» است. طبق قانون دولت باید برای اینکه صنایع بتوانند خود را با شرایط جدید وفق دهند و بتوانند خود را به روز کنند، باید کمک بلاعوض به آنها پرداخت کند. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به پرداخت یارانه نقدی به خانوارها گفت: طبق آنچه تاکنون در مورد خانوارها اجرا شده و حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان به آنها پرداخت شده، دولت باید حداقل شش هزار میلیارد تومان به بخش صنعت کمک می‌کرده تا سهم ۳۰ درصدی این بخش از محل اجرای قانون یارانه‌ها ادا شود. نماینده تهران در پاسخ به اینکه «در قانون اجازه داده شده که کمک بلاعوض یا تسهیلات به بخش صنعت پرداخت شود و دولت نیز سود تسهیلات پرداختی را بسیار پایین در نظر گرفته» تصریح کرد: فرض کنید فاصله بین نرخ سودی که دولت از صنایع می‌گیرد و نرخ سود رایج در کشور ۱۵ درصد باشد، با این شرایط دولت باید ۶ برابر آنچه قانون یارانه‌ها در نظر گرفته به صنایع تسهیلات پرداخت کند تا همان ۳۰ درصدی شود که در قانون ذکر شده است. وی با بیان اینکه «این نکته انحرافی است که دولت فکر کند سهم ۳۰ درصدی بخش صنعت را با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت ادا کند» تصریح کرد: دولت باید به وظیفه قانونی خود در این ارتباط عمل کند. چرا که اگر قرار باشد دولت از طریق تسهیلات ارزان قیمت، این سهم را به بخش صنعت ادا کند، رقمی بالای ۱۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد. نادران با اشاره به میزان پرداخت‌های نقدی دولت به خانوارها اضافه کرد: دولت بسیار بیشتر از آنچه درآمد از محل هدفمند کردن یارانه‌ها کسب کرده، تنها به حساب مردم واریز کرده است. با این حساب سهم صنعت را هم خانوارها گرفته‌اند. نماینده تهران با تاکید بر اینکه طبق قانون قرار بود پرداخت‌های یارانه‌ای به مردم از محل «تنخواه خزانه» انجام شود، تصریح کرد: مبلغی که دولت در مرحله اول اجرای قانون به حساب مردم ریخت، بیشتر از آن چیزی بود که در تنخواه موجود بود. درآمدهای دولت هم آنقدر نبود که بتواند در این مدت تنخواه را پرکند. وی اضافه کرد: بر اساس پیش فرض قانون یارانه‌ها، دولت باید اصلاح قیمت‌ها را به صورت تدریجی انجام می‌داد و به تناسب آن درآمد کسب می‌کرد، اما دولت همان چیزی را که می‌خواست و حتی با شیبی تندتر از آنچه اول پیش‌بینی کرده بود، به اجرا گذاشت.

تردید در کسب درآمد ۱۴ هزار میلیاردی

وی نسبت به کسب درآمد دولت تا پایان سال ابراز تردید کرد و افزود: درآمد ۱۴ هزار میلیارد تومانی‌ای که دولت تا پایان سال برای خود از محل قانون یارانه‌ها پیش‌بینی کرده، محقق نخواهد شد.

او اضافه کرد: کجا است درآمدی که دولت بخواهد به واسطه آن برای خود کیسه بدوزد؟ محاسبه مضاعفی که در حوزه برق، گازوئیل و گاز صورت می‌گیرد، شدیدا درآمدهای پیش‌بینی شده دولت از محل اجرای قانون یارانه‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تعدیل می‌ کند. این تعدیل و مشکل، بسیار مهم‌تر از عدم پرداخت قبوض توسط مردم است.