دنیای اقتصاد - کرمانشاه - الهام اکبری: استاندار کرمانشاه گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی‌در استان سلیمانیه نقش موثری در رونق اقتصادی و ارتقای فرهنگ منطقه دارد. مهندس سید دادوش‌هاشمی ‌در نشستی خبری به همراه استاندار سلیمانیه عراق که پس از افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های جمهوری اسلامی‌با محوریت استان کرمانشاه در استان سلیمانیه عراق برپا شد ، افزود: یکی از راه‌هایی که منجر به گسترش ارتباطات می‌شود همین برگزاری نمایشگاه‌ها است. وی اظهار کرد: این نمایشگاه با حضور ۱۷۰ غرفه و با زیربنای بیش از ۳۷۰۰ متر مربع در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات دایر شده است که بدون شک ارتباطات بین دو استان را بیش از پیش گسترش خواهد داد. استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بحث گسترش توریسم و برقراری پرواز با استان سلیمانیه در دستور کار قرار دارد گفت: برقراری ارتباط هوایی منجر به رونق اقتصادی و گسترش توریسم می‌شود از این رو قصد داریم که ارتباط هوایی بین دو استان هر چه سریع‌تر برقرار شود تا علاوه بر سفر هوایی سایر مردم ایران، مردم سلیمانیه نیز بتوانند از طریق استان کرمانشاه به سایر نقاط ایران سفر کنند.

وی با بیان اینکه فرهنگ نقطه تلاقی ما با استان سلیمانیه است، افزود: در آینده نزدیک برنامه‌های خود را در زمینه گسترش ارتباطات فرهنگی ارائه خواهیم کرد و در همین راستا قصد داریم که در سال‌های آینده نوروز مشترک بین دو استان برگزار شود. استاندار سلیمانیه نیز در این کنفرانس خبری گفت: جمهوری اسلامی‌دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های توسعه‌ای مناسبی است از این رو برنامه داریم که بیش از پیش از این توانمندی‌ها استفاده کنیم.

محمد بهروز صالح افزود: استان کرمانشاه دارای امکانات توسعه‌ای مناسبی است بنابراین به منظور تسریع در روند توسعه‌ای استان سلیمانیه طی چند سال گذشته تلاش کرده‌ایم از امکانات موجود بهره بگیریم.