دنیای‌اقتصاد- به دنبال عبور قیمت جهانی از مرز ۱۴۰۰ دلار برای هر اونس، قیمت سکه طلا در بازار داخلی روبه صعود گذاشت و دیروز حدود پنج‌هزارتومان بیشتر از روز معاملاتی ماقبل به فروش رفت. البته بازار جهانی طلا دیروز به دنبال ثبت قیمت ۱۴۰۷ دلار برای هر اونس مجددا در مسیر نزولی قرار گرفت و به مرز ۱۴۰۰ دلار بازگشت. در عین حال، ارزهای خارجی دیروز در بازار داخلی با کاهش قیمت مواجه شدند. افزایش ۴۵۰۰ تومانی قیمت سکه

مسعودرضا طاهری- قیمت طلا روز گذشته از رکورد ۷هفته‌ای خود پایین آمد. قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری روز گذشته تا سطح ۶/۱۴۰۲ دلار تا ساعت ۱۷ به وقت تهران افت کرد.

این در حالی است که بهای طلا در پایان معاملات روز دوشنبه ۲۱ فوریه به دلیل شدت یافتن سرکوب معترضان در لیبی با افزایش ۱۷دلاری نسبت به نرخ پایان معاملات هفتگی در سطح ۶/۱۴۰۶ دلار بسته شده بود. روز گذشته افزایش ارزش دلار با انتشار خبر تسخیر شهر بنغازی به دست مخالفان دولت قذافی در لیبی از سویی و فروش عمده موجب افت قیمت طلا شد. با این حال قیمت انواع سکه بهار آزادی روز گذشته با افزایش قیمت مواجه بود. بهای هر قطعه سکه بهار آزادی دیروز با ۴۵۰۰ تومان افزایش تا سطح ۳۶۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت. قیمت سکه طرح قدیم نیز ۵۰۰۰ تومان گران شد و به نرخ ۴۲۵ هزار تومان فروخته شد. نیم سکه و ربع سکه نیز با ۲۰۰۰ تومان و ۵۰۰ تومان به ترتیب ۱۸۴ هزار تومان و ۹۳هزار و ۵۰۰ تومان به خریداران عرضه شد. هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز با ۱۶۰۰ تومان رشد قیمت به نرخ ۱۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان رسید.در بازار ارز قیمت یورو با ۱۰ تومان افت، دلار آمریکا با ۳ تومان افت و پوند انگلیس و صد ین ژاپن هر یک با ۵ تومان کاهش قیمت به ترتیب ۱۴۸۰ تومان، ۱۰۹۴تومان، ۱۷۸۵ تومان و ۱۳۱۰ تومان فروخته شدند.