یووه و دل پیرو پای میز آخرین قرارداد

گروه ورزش- وقتی الکس در ۱۹ سالگی به یوونتوس آمد، چیزی جز استعداد چشمگیر با خود نداشت. او تا قبل از یوونتوسی شدن در حال فرار برای پنهان کردن لهجه پادوایی خود بود، ماسیمیلیانو جیاکوبو با ماشینش او را به تمرینات می‌برد، خرج‌های خانه و خرید را با فرانچسکو بالدینی (جوان دیگری در یوونتوس) تقسیم می‌کرد و مرتب به مادرش زنگ می‌زد تا دستورات آشپزی بگیرد. با‌این حال رویای یووه برای او که در ونتو به دنیا آمده بود از بچگی تا به حال همراهش بوده است «من عاشق پلاتینی بودم، پوسترش را در اتاقم داشتم و همیشه بازی‌هایش را دنبال می‌کردم و ۱۸ سال هم در‌این باشگاه بازی کردم، من هر روز یوونتوس را زندگی می‌کنم.»

به گزارش گل و به نقل از یووه دات‌آی آر اهمیت ‌این باشگاه برای الکس حتی قبل از‌اینکه با لباس بانوی پیر توپ بزند را می‌شود در یک اتفاق دیگر دید. در روز معارفه وقتی با پیراهن یووه برای سالواتوره گیگیلو ژست می‌گرفت. بعد از اتمام کار به گفته‌این عکاس الکس وقتی پیراهن یوونتوس را درآورد، به جای‌اینکه آن را روی زمین بگذارد با دقت و حوصله لباس را تا کرد و بسیار مرتب آن را در گوشه‌ای گذاشت.

اما شن‌های زمان منتظر هیچکس نخواهند ماند، هرچقدر که بزرگ باشد. ‌این یکشنبه دل‌پیرو رکورد دیگری از بونپرتی شکست، ۴۴۵ مین بازی در سری آ. عجیب‌این است که ‌این همان فردی است که او را به یوونتوس آورد. اما با باقی ماندن ۶ ماه در قرارداد او، چند بار دیگر فرصت افتخار آفریدن با ‌این پیراهن برای او ممکن است ؟

صحبت برای تمدید قرارداد او شروع شده و به نظر می‌رسد در مورد ادامه همکاری مشکلی وجود نداشته باشد، ماروتا می‌گوید «در برای تمدید باز است، فقط شرایط قرارداد مساله است ولی من خوشبین هستم.» سر مدت قرارداد یعنی ۱۲ ماه مشکلی وجود ندارد. اما به نظر می‌رسد حقوق پیشنهادی یوونتوس و حقوق درخواستی بازیکن تفاوت محسوسی داشته باشند. باشگاه چیزی حدود ۱ میلیون به او پیشنهاد داده است درحالی که الکس ترجیح می‌دهد نزدیک به ۵/۲ میلیون حقوق بگیرد. هرچند در صحبت‌های اخیر انیلی حرف‌های نگران‌کننده‌ای بود «درهای‌این باشگاه برای دل‌پیرو باز است، ولی باید با او صحبت کنم ببینم تصمیمش چیست و می‌خواهد ادامه بدهد یا خیر» اما در هر صورت به نظر می‌رسد تمدید قرارداد انجام خواهد شد. دل‌پیرو مثل رایان گیگز برای منچستر، بیش از اندازه برای تصویر باشگاه اهمیت دارد که کسی بتواند به‌این راحتی‌ها در خروج را به او نشان دهد.

اما ‌این وضعیت سوالی‌ ایجاد می‌کند. ارزش دل‌پیرو چقدر است؟ در‌ این شرایط فعلی به نظر می‌رسد اختلاف بزرگی بین ارزشی که باشگاه برای دل‌پیرو قائل است و ارزشی که دل‌پیرو برای خود قائل است وجود دارد. اگر به دل‌پیرو ۱ میلیون بدهند، یعنی او فقط بیشتر از دچلیه، رینائودو، منینگر و ترائوره حقوق خواهد گرفت! و اگر به او ۵/۲ میلیون بدهند او ششمین میزان حقوق باشگاه خواهد بود بعد از بوفون، آمائوری، کیلینی، آکویلانی و ملو. دل‌پیرو می‌داند که باید حقوق خود را کاهش دهد، چون باشگاه‌ این را به وضوح مشخص کرده که نمی‌خواهد مثل کاری که رم با توتی کرد (حقوق ۵ میلیونی تا ۳۸ سالگی) با دل‌پیرو کند. ولی با‌این حال حقوق پیشنهادی یووه برای ‌این بازیکن که تا به حال ۴ بار قرارداد خود را با یووه تمدید کرده است کمی‌ غیرمنصفانه است.

شاید حقوق ۵ میلیونی که بین سال‌های ۹۹ تا ۲۰۰۸ می‌گرفت زیاد باشد، ولی دل‌پیرو وقتی ۲۱ سالش بود هم ۸/۱ میلیون در سال می‌گرفت. امیدوارم ماروتا و همکارانش نخواهند از عشق الکس به یووه سوءاستفاده کنند و قرارداد دلخواه خود را به او تحمیل کنند. چون همانطور که دل‌پیرو با فداکاری در سری بی حضور پیدا کرد، ممکن است باز هم برای‌ این پیراهن فداکاری دیگری کند.

حتی با ‌اینکه به دل‌پیرو به چشم بازیکن ثابت نگاه نمی‌شود، ولی آمار خلاف ‌این را نشان می‌دهد و نمی‌شود به او نیمکت نشین گفت. با وجود مصدومیت‌های زیاد در یووه دل‌پیرو در ‌این فصل به همراه کیلینی بیشترین تعداد بازی در یووه را داشته است و در ۳۵ بازی در همه جام‌ها حضور داشته و در‌این فصل فقط کوالیارلا بیشتر از او گل زده است. اگرفقط سری آ رادر نظر بگیریم او ‌این فصل ۲۳ بازی کرده که ۹ بازیکن بیشتر از او در ترکیب حضور داشته‌اند، اما فقط کوالیارلا بین آنها مهاجم است ! و‌این آمار است که نشان می‌دهد دل‌پیرو برای یووه هنوز تمام نشده است.