جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه تدوین بودجه ۹۰ بر اساس نفت ۸۰ دلاری را بلندپروازانه خواند و گفت: به علت برخی مغایرت‌های لایحه بودجه ۹۰ با برنامه پنجم توسعه و غیرواقعی بودن برخی ارقام، تغییر در این لایحه قطعی است و مجلس تغییرهای لازم را هم‌جهت با اسناد بالادستی اعمال می‌کند. قادری در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه امکان تحقق ۳۰ درصد از بودجه عمرانی کشور در سال ۸۹ وجود ندارد، افزود: نباید از تجربیاتی که در اجرای بودجه سال‌های گذشته به دست آمده است، به سادگی گذشت و دلیلی ندارد وقتی در سال گذشته موفق به تحقق بیش از ۷۰ درصد بودجه عمرانی کشور نشده‌ایم، با برنامه‌ریزی اشتباه در بودجه سال آینده کشور، اعداد و ارقامی را در نظر بگیریم که امکان تحقق آن وجود ندارد.

به گفته قادری، تجربه سال گذشته به ما نشان داده که باید برای منطقی کردن برخی اعداد و ارقام بودجه بخصوص در مورد درآمدهای مدنظر دولت از طریق نفت، لایحه بودجه را تغییر دهیم.

مصباحی مقدم: درآمد ۶۰ هزار میلیاردتومانی از قیمت های انرژی فعلی حاصل نخواهد شد

همچنین رییس کمیسیون ویژه‌ طرح تحول اقتصادی مجلس، مبلغ پیش‌بینی شده برای هدفمندسازی یارانه‌ها در بودجه‌ سال ۹۰ را ۶۰ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مسلم است که از قیمت‌های اصلاح شده‌ فعلی، درآمد ۶۰ هزار میلیارد تومانی حاصل نمی‌شود و دولت دست‌کم ۷ هزار میلیارد تومان کسری خواهد داشت.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این سوال مطرح است که آیا دولت این رقم کسری را به عنوان یارانه در بودجه در نظر گرفته یا می‌خواهد اصلاح قیمتی صورت دهد؟

به گفته‌ وی، دولت دو راهکار برای حل این مساله در اختیار دارد که یکی اصلاح قیمت‌ها و دیگری روبه‌رو شدن با کسری بودجه و پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص است.