طرح «مدیریت ارتباط با واحدهای صنعتی» از ابتدای سال آینده اجرا می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی وزارت صنایع و معادن، هدف از اجرای این طرح، در اختیار گذاشتن اطلاعات صنعتی به فعالان این بخش، با توجه به نیازهای اطلاعاتی آنها و بر اساس اطلاعات موجود و قابل دستیابی در دفتر آمار و فرآوری داده‌های وزارت صنایع ذکر شده است.

با اجرای طرح مزبورکه ادامه طرح به روز رسانی اطلاعات صنعتی و معدنی است، اطلاعات تولید از منابع مختلف جمع‌آوری، تولید و ترکیب می‌شود و اطلاعات پایه‌ای در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

سید مهدی نیازی، مدیرکل آمار وزارت صنایع‌ هدف از اجرای طرح را تعامل و تبادل داده‌ها بین سیاست‌گذاران بخش صنعت و معدن، فعالان این بخش و صنعتگران ذکر کرد و افزود: وجود اطلاعات درست از عوامل مهم جهت‌دهی به سرمایه‌گذاری‌های صنعتی و شفاف کردن فضا برای سرمایه‌گذاران این بخش به شمار می‌رود.

وی استفاده از تجربیات انجمن‌های تخصصی را در نیاز سنجی این طرح بسیار مهم دانست و اضافه کرد: نیازسنجی و اطلاع‌رسانی طرح ازطریق انجمن‌ها، سازمان‌های استانی، خانه‌های صنعت و معدن و بقیه نهادهایی که با بخش صنعت و تولید کشور در ارتباطند، صورت می‌گیرد. نیازی تصریح کرد: دراین طرح به دنبال سنجش میزان وابستگی اطلاعات به هم با استفاده از چیدمان اطلاعاتی هستیم و سعی می‌کنیم این چیدمان اطلاعاتی را طوری شکل دهیم که واحدهای صنعتی ارزیابی خوبی از فضای کسب و کار داشته باشند. وی تاکید کرد: این طرح از اوایل سال ۹۰ و بعد از تکمیل، پردازش، ویرایش و طبقه‌بندی اطلاعات طرح به‌روز‌رسانی اطلاعات صنعتی و معدنی انجام خواهد گرفت و تهیه گزارش‌های تحلیلی نیز در دستور کار قرار گرفته است.