خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی ایران شد

گروه ورزش- خولیو ولاسکو سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا دیروز رسما هدایت تیم ملی والیبال ایران را پذیرفت. خولیو ولاسکو مربی آرژانتینی الاصل با امضای قرارداد به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسال ایران انتخاب شد‌.

ولاسکو متولد ۱۹۵۲ میلادی در کشور آرژانتین است. او در اواخر دهه ۶۰عنوان بهترین والیبالیست‌ را در کشورش به دست آورد. همچنین در سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳ به عنوان مربی در کنار تیم ملی کشور آرژانتین بود. ولاسکو سال‌ها در سطح اول باشگاه‌های ایتالیا مربی بوده است و ۴ بار قهرمانی را در لیگ ایتالیا به دست آورده است.

ولاسکو با طی کردن پله‌های ترقی هدایت تیم ملی ایتالیا را برعهده گرفت و حاصل همکاری او با ایتالیا ۵ بار قهرمانی درلیگ جهانی و یک بار قهرمانی در جام جهانی والیبال و نیز سه بار قهرمانی در جام ملت‌های اروپا و نایب قهرمانی در المپیک آتلانتا بود.

ولاسکو پس از کسب افتخارات بیشمار در تیم ملی والیبال ایتالیا هدایت تیم ملی بانوان این کشور را پذیرفت و با این تیم نیز به مقام اول در اروپا دست یافت. در کارنامه او هدایت تیم‌های دیگری مثل چکسلواکی سابق و اسپانیا نیز به چشم می‌خورد. به عقیده بسیاری از کارشناسان والیبال ولاسکو پرافتخارترین و سرشناس‌ترین مربی حال حاضر والیبال جهان است‌.