رییس‌کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی، ورود شرکت های جدید به بازار بیمه را از مصادیق اجرای اصل ۴۴ در صنعت بیمه عنوان کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه، «جواد فرشباف ماهریان» در همایش مدیران شرکت بیمه کوثر افزود: صنعت بیمه کشور با شناخت توانمندی‌ها و عملکردهای خود، تحولی را آغاز کرده که اصلی‌‌ترین محور آن، اصلاح نظام تعرفه‌های بیمه‌ای است.

وی اظهار داشت: در ابتدا با اجرای طرح، دلهره‌هایی مطرح بود و حتی پیش‌بینی‌هایی در خصوص احتمال ایجاد بحران با اجرای این برنامه انجام شده بود، اما با سیاست‌های اتخاذ شده و انجام کنترل‌های موردی و نظارتی بیمه مرکزی، از این مسیر به سلامتی گذر کردیم؛ به‌گونه‌ای که برخلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته در نه ماه اول سال‌جاری شاهد رشد ۲۹درصدی صنعت بیمه نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

فرشباف ماهریان با تبیین محورهای مختلف بیمه‌ای برای اجرای سیاست‌های ابلاغی در خصوص اجرایی کردن اصل ۴۴ و تحقق منویات مقام معظم رهبری، از تدوین برنامه تحول در صنعت بیمه،اصلاح نظام تعرفه‌ای بیمه‌ای و ورود شرکت‌های جدید به بازار بیمه به عنوان مصادیق اجرای اصل ۴۴ در صنعت بیمه یاد کرد. وی با تشریح چگونگی وارد شدن شرکت بیمه کوثر به بازار بیمه کشور گفت: با آغاز به کار این شرکت از ظرفیت عظیم نهفته در نیروهای مسلح استفاده شده که خود موجب افزایش ضریب نفوذ بیمه، در کشور خواهد بود.

فرشباف ماهریان با اظهار امیدواری از اینکه شرکت‌های تازه تاسیس از ظرفیت‌های خالی بیمه در کشور استفاده کنند، گفت: کشور ما با دارا بودن ریشه‌های تاریخی بالا، می‌تواند سرآمدی خود را در همه عرصه‌ها نشان داده و در مسیر خود به سمت پیشرفت حرکت کند.

رییس‌کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران از رعایت دقیق ضوابط و مقررات بیمه‌ای، سازماندهی شعب استانی و تفکیک حساب‌های شرکت‌ بیمه با عملکرد سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به عنوان مطالبات بیمه مرکزی از شرکت بیمه کوثر نام برد و با اشاره به وجود ظرفیت بالقوه ۸۵ درصدی بیمه در کشور گفت: هم‌اکنون حداکثر ۱۵درصد پوشش بیمه‌ای وجود دارد؛ اما این به آن معنا نیست که با ایجاد شرکت‌های جدید شرکت‌های قبلی تضعیف شوند.