ارتباط تلفن همراه افغان‌ها در استان «هلمند» در جنوب افغانستان به علت تهدید طالبان طی روزهای گذشته قطع شده است. به گزارش ایرنا، همزمان با اعلام فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان مبنی بر خروج طالبان از پایگاه‌هایشان در هلمند و قندهار، اینک طالبان تنها با یک تهدید شفاهی موجب قطعی کامل خدمات تلفن همراه در این استان‌ها شده‌اند.

طالبان به شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی در هلمند هشدار داده اند درصورت ادامه ارتباطات تلفنی این شرکت‌ها را منفجر خواهند کرد.

«احمد شاه لمر» مسوول یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده مخابراتی گفته است که دولت و نیروهای خارجی توان تامین امنیت ما را ندارند و به علت تهدید طالبان ارتباطات تلفنی را قطع کرده‌ایم.

گفته می‌شود طالبان می‌خواهند با قطع ارتباط تلفن همراه در هلمند مانع فعالیت نیروهای نظامی خارجی در شناسایی پایگاه‌های این گروه شوند. باوجود حضور پرشمار نظامیان خارجی در هلمند، همچنان طالبان به راحتی می‌توانند شرکت‌های خصوصی مخابراتی را تهدید کنند.

یکی از سخنگویان طالبان که با عنوان «یوسف احمدی» معرفی شده در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفته است: رهبران طالبان دستور قطع خدمات تلفن همراه در هلمند را تا اطلاع بعدی با هدف جلوگیری از تعقیب اعضای این گروه صادر کرده‌اند.

نیروهای خارجی در افغانستان این اقدام طالبان را برای ایجاد وحشت بین مردم توصیف کرده‌اند.

خدمات تلفن همراه طی هفته گذشته نیز برای چند روز در پی تهدید طالبان قطع شده بود که دوباره وصل شد، اما اینک هنوز معلوم نیست ارتباطات مخابراتی این شرکت‌های خصوصی چه زمانی ادامه می‌یابد.