پیام نوروزی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار

سنا - رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پیامی سال نو را به تمامی ارکان بازار سرمایه تبریک گفت. متن کامل پیام دکتر «علی صالح‌آبادی» به شرح زیر است:

سال ۱۳۹۰ را با سپاس از خداوند بزرگ آغاز می‌کنیم که توفیق داد در سال ۱۳۸۹ نیز همانند سال‌های گذشته، روند توسعه بازار سرمایه کشور به همت مسوولان و دست‌اندرکاران این بازار و با حمایت دولت محترم، با شتاب بیشتری ادامه یافته و این بازار، در عرصه‌های مختلف به دستاوردهای بزرگی دست یافت.

تداوم روند رشد شاخص کل، ارزش و حجم معاملات در بورس اوراق بهادار تهران، پذیرش شرکت‌های جدید، افتتاح قراردادهای آتی به عنوان ابزار مالی جدید در این بازار، رشد قابل توجه ارزش معاملات در بورس کالای ایران، پذیرش کالاهای جدید و فعال شدن قراردادهای آتی شمش طلا در این بازار و رشد بسیار چشمگیر حجم معاملات در فرابورس ایران به عنوان نهال نوپا اما بسیار حائز اهمیت در بازار سرمایه برخی از دستاوردهای بازار سرمایه در سال ۱۳۸۹ به شمار می‌رود.

افزایش قابل توجه تعداد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، تصویب و ابلاغ آیین نامه سرمایه‌گذاری خارجی در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس از سوی هیات محترم وزیران، راه‌اندازی معاملات بر خط (آنلاین) سهام در راستای توسعه بازار سرمایه و ایجاد سهولت و برقراری عدالت در معاملات، افتتاح سامانه‌های بورس همراه و تالار مجازی بورس ایران به عنوان ابزارهای موثر در حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگ سازی، بخشی دیگر از اقدامات برجسته امسال بازار سرمایه بود.

علاوه بر این، تمرکز ویژه بر توسعه تامین مالی از طریق بازار سرمایه نیز به عنوان سیاست کلان اقتصادی کشور، در اولویت اهداف سازمان بورس و اوراق بهادار قرار گرفته که در همین رابطه، نخستین همایش «نقش بازار سرمایه در تامین مالی» با مشارکت فعالانه دست‌اندرکاران بازار سرمایه، پول، بیمه و سایر نهادهای ذی‌ربط و با هدف هم‌اندیشی کلیه ذی‌نفعان پیرامون راهکارهای تحقق این هدف کلیدی، در آذرماه ۱۳۸۹ و چهارمین نمایشگاه «تخصصی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی» با استقبال گسترده فعالان این عرصه، در دی ماه امسال برگزار شد.

خداوند متعال را برای همه توفیقات گذشته، شاکریم و از درگاهش می‌خواهیم که همچون گذشته ما را در انجام وظایف در سال جدید یاری کند.