بازگشت موفق کلاه قرمزی به تلویزیون

از ظهور کلاه قرمزی حدود دو دهه می‌گذرد و درحالی که قبل از کلاه قرمزی و بعد از او عروسک‌های زیادی به تلویزیون و سینما آمده‌اند، اما کلاه قرمزی از همه آنها معروف‌تر و محبوب‌تر شد. البته زمزمه‌هایی مبنی بر بازگشت او به تلویزیون در خلال سال ۹۰ به گوش می‌رسد. کلاه قرمزی، پسرخاله، آقای مجری و چند تایی عروسک دیگر نوروز ۸۸ به شبکه دو سیما آمدند و آنقدر بین مردم محبوبیت پیدا کردند که توانستند ردیف‌های اول جدول رضایتمندی و تعداد مخاطبان را به خود اختصاص دهند. کلاه قرمزی که نوروز دو سال پیش پخش شد کاملا ساختار کلاه قرمزی و آقای مجری را داشت که در دهه ۷۰ روی آنتن رفت با این تفاوت که در سال ۸۸ به خانه کلاه قرمزی و آقای مجری کلی هم مهمان رفت و آمد داشتند از ابراهیم حاتمی‌کیا بگیر تا علیرضا خمسه.

کلاه قرمزی و پسرخاله بچه‌های بازیگوشی هستند، اما مرز ادب و بی‌ادبی را می‌شناسند، به همین دلیل در دل همه مخاطبان جا باز می‌کنند. آقای مجری هم نماد یک آدم بزرگ است که ثابت می‌کند وقتی آدم بزرگ‌ها در کنار بچه‌ها قرار می‌گیرند باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و به اصطلاح زود جوش نیاورند. اگر قرار است بچه‌ها آداب‌دان باشند و در آینده به آدم بزرگ‌های موفق تبدیل شوند باید جرات آزمون و خطا داشته باشند و آدم بزرگ‌ها باید راهنماهای خوبی برای آنها باشند و شکل آدمی که فقط امر و نهی می‌کند را به خود نگیرند.امسال هم کلاه قرمزی و دارودسته‌اش به شبکه دو آمدند. با همان ویژگی‌هایی که از ابتدا داشتند. بچه‌هایی که روزی روزگاری عروسک کلاه قرمزی را در اتاق خود می‌گذاشتند حالا بزرگ شده‌اند، آدم‌بزرگ‌هایی هم که این عروسک‌ها را دوست داشتند حالا سن و سالشان بالاتر رفته‌ است، اما کلاه قرمزی، پسرخاله و آقای مجری هنوز همان آدم‌های دوست داشتنی سابق هستند با همان مرام و مسلک. آنها فقط با زمان رشد کرده‌اند و امروز دیگر بیگانه با تکنولوژی نیستند، هر چند کلاه قرمزی هنوز هم تجربه‌اندوزی را به کسب علم و دانش ترجیح می‌دهد.

اگر طهماسب و جبلی و عروسک‌هایشان بار دیگر در تلویزیون ماندگار شوند، ثابت خواهد شد که تلویزیون و بخصوص شبکه دو سیما برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های دراز مدت دارند، البته امسال مرضیه برومند هم با سریال «آب پریا» به شبکه دو می‌آید تا کاملا اثبات شود که تلویزیون بچه‌ها را جدی گرفته است.