در میان برندهای معتبر جهانی موجود در بازار تلفن همراه کشور، نوکیا همچنان یکه تاز بازار تلفن همراه در سال گذشته باقی ماند، چرا که به دلیل عرضه گسترده گوشی‌های ارزان قیمت توانست بیشترین سهم فروش در بازار را به خود اختصاص دهد. در سال گذشته بازار تلفن همراه با تاثیر از کاهش قدرت خرید مردم و همچنین جو اقتصادی حاکم در کشور روزهای چندان گرمی را سپری نکرد و بیشترین خریدوفروش در این بازار پرمصرف شامل گوشی‌های زیر ۲۰۰ هزار تومان بود و سایر گوشی‌ها که با قیمت‌های بالاتر تا سقف ۶۰۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شد نیز به صورت محدود به فروش رسیدند.

در سال ۸۹ بیشترین آمار فروش گوشی‌های نوکیا مربوط به مدل‌های زیر ۱۵۰هزار تومان این برند بود که بیشترین تقاضا در بازار را به خود اختصاص داد. گوشی ۶۳۰۳ کلاسیک نوکیا، گوشی X ۳ و ،C ۵، ۵۸۰۰ XpressMusic، N۹۷ mini، x۶، ۱۸۰۰ ، ۱۶۱۶ ، c ۱ و ۲۷۰۰ از جمله پرفروش‌ترین گوشی‌های نوکیا در سال گذشته بودند.

در این بین گوشی‌های سونی‌اریکسون نیز در سال گذشته توانستند سهم بالایی از فروش بازار تلفن همراه کشور را به خود اختصاص دهند. عرضه انواع گوشی‌های صفحه نمایش لمسی و هوشمند از برند سونی‌اریکسون در سال ۸۹ توانست میزان سهم فروش بالایی از بازار را به این برند اختصاص دهد. گوشی c۹۰۱ و k۹۷۰ سونی‌اریکسون با امکانات مناسب و بهای زیر ۲۰۰ هزار تومانی توانست در سالی که گذشت سهم بالایی از فروش را به خود اختصاص دهد.

از میان گوشی‌های بالای ۲۰۰ هزار تومانی این برند می‌توان به VIVAZ و X ۱۰ MINI اشاره کرد که با برخورداری از امکاناتی همچون صفحه نمایش لمسی‌دار و دوربین بالا توانست در میان مشتریان از جایگاه خاصی برخوردار شود.