کمبود آب مهم‌ترین چالش در اصفهان

دنیای‌اقتصاد- اصفهان- مهدی رفائی: مهم‌ترین چالش و دغدغه استان در سال‌جاری مساله آب است، علیرضا ذاکر اصفهانی، استاندار اصفهان در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد گفت: طرحی در دست اقدام است که آب خلیج فارس به فلات مرکزی و استان اصفهان انتقال یابد و این طرح مکمل طرح‌های آبرسانی دیگر نظیر طرح بهشت‌آباد و ساخت تونل‌های کوهرنگ و خدنگستان خواهد بود. وی در ادامه افزود: به‌دلیل مشکلات خشکسالی اصفهان در دهه اخیر، سال گذشته آب زاینده رود را قطره قطره مدیریت کردیم و امسال نیز به دنبال طرح‌های آینده دار برای حل بحران آب اصفهان هستیم.

ذاکر اصفهانی تصریح کرد: اولویت طرح‌های امسال با آبرسانی حوضچه به حوضچه است و با توجه به تقلیل آب سد زاینده رود، طرح‌های لازم در کمیته‌های تخصصی به صورت روزانه و هفتگی پیگیری می‌شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بارش‌های امسال اصلا کافی نبوده، اظهار کرد: با توجه به مشکلات بزرگ کشاورزان استان باید کمبودهای آبی جبران شود تا کشت‌های بهاره در اصفهان صورت پذیرد.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌های انتقال آب اصولا پر هزینه و زمان بر است، به طوری که طرح انتقال آب از خلیج فارس حداقل ۷ سال به طول می‌انجامد.