خبرگزاری فارس نوشت: رییس مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با مروری بر نقش تملق‌گویی در انحراف برخی دولت‌ها تاکید کرد: بسیاری از افراد می‌گویند اگر به احمدی‌نژاد انتقاد کنیم ما را طرد می‌کنند که این جای نگرانی بسیار دارد. عباس سلیمی‌نمین رییس مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با تاکید بر اینکه به تجربه ثابت شده است که بسیاری از تملق‌گویی‌های اطرافیان روی مسوولان تاثیر گذاشته و در نهایت آنها را منحرف کرده است، اظهار کرد: شخصیت‌های برجسته‌ای در طول انقلاب بر اثر تملق‌گویی و بزرگ جلوه دادن آنان از دست رفتند.

وی با گوشزد کردن این نکته که مطبوعات ما نسبت به برخی تملق‌‌گویی‌ها و دادن نسبت‌های غیر واقع حساس نیستند، خاطرنشان کرد: اخیرا در یک سی‌دی نسبت‌هایی به آقای احمدی‌نژاد توسط برخی افراد داده شد که وی را بعنوان شخصیتی خاص از اصحاب امام زمان (عج) معرفی کردند که دست‌هایی پشت این ماجرا قرار دارد و این یک تملق آشکار است که تاثیرات منفی زیادی ایجاد خواهد کرد؛ بنابراین رسانه‌ها باید نسبت به کسانی که این سی‌دی را تولید کردند و برنامه‌ریزی می‌کنند واکنش نشان دهند.

رییس مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران با انتقاد شدید از برخی تملق‌گویی‌های از آقای احمدی‌نژاد، گفت: امروز نیز افرادی با زبان تملق اطراف رییس‌جمهور هستند که سعی دارند با بازی‌های فریبکارانه و تبلیغاتی منافع سیاسی و اقتصادی از آن به دست آورند که در اصل می‌خواهند آقای احمدی‌نژاد شخصیت توانمند کشورمان را همچون شخصیت‌های گذشته از ما بگیرند.

او گفت: امروز شاهد برخی تلاش‌هایی توسط اطرافیان رییس‌جمهور هستیم که تلاش دارند از امکانات دولتی برای بقا در قدرت استفاده ‌کنند. رییس مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران تاکید کرد: ما نباید منتظر بمانیم تا حتما فاجعه‌ای رخ دهد بعد فریاد بزنیم بنابراین قبل از وقوع باید پیشگیری کرد.

وی گفت: اگر به آقای احمدی‌نژاد علاقه‌مند هستیم نباید اجازه بدهیم او را از ما بگیرند؛ باید جلوی این افراد را که اطراف او جمع شده‌اند بگیریم، سلیمی نمین تصریح کرد: جریان متملق به دلیل اینکه می‌بینند نزدیک شدن به رییس‌جمهور می‌تواند آنها را برخوردار از امکانات کند به او نزدیک شده و از او تملق‌گویی می‌کنند.