گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما با تولید چند تله‌فیلم برای پخش در ایام نوروز به استقبال سال جدید می‌رود. فیلم تلویزیونی «یک اتفاق به ظاهر ساده» به کارگردانی مسعود تکاور و تهیه‌کنندگی دکتر سعید منتظرالمهدی با نگاهی به مدیریت بحران در چهارشنبه آخر سال، به فرهنگ‌سازی استفاده درست، مطلوب و بی‌خطر از چهارشنبه‌سوری می‌پردازد.

در این فیلم که آرش برهانی فیلمنامه آن را نوشته، بازیگرانی چون دکتر محمود عزیزی، بهزاد خداویسی، روشنک عجمیان، حشمت آرمیده، شهرزاد عبدالمجید و شهرزاد کمال‌زاده به ایفای نقش می‌پردازند. تصویربرداری این تله‌فیلم در روز ۳۰ بهمن در تهران آغاز شده و در شب چهارشنبه‌سوری از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

فیلم تلویزیونی «شب و روز» به کارگردانی حجت ذیجودی و تهیه‌کنندگی محسن شایانفر با بازی لادن طباطبایی، رامتین خداپناهی، احمد عباس قلی، بهزاد خداویسی، حسین چنگی و ترلان پروانه در عید نوروز از شبکه دو پخش می‌شود. این فیلم با مضمون اجتماعی سعی دارد به تاثیر حضور بچه‌ها در خانه و همچنین دوری بچه‌ها از پدر و مادر بپردازد. تصویربرداری این فیلم در تهران به پایان رسید و شادی شایانفر نیز تدوین آن را بر عهده دارد.

روابط عمومی شبکه دو اعلام کرد: همچنین فیلم‌های تلویزیونی «سیر، سنجد، سمنو» به کارگردانی فریدون فرهودی و تهیه‌کنندگی امیرعباس کنی، «داستان اسباب بازی» به کارگردانی مسعود کرامتی و تهیه‌کنندگی علیرضا خاتمی، «حدس بزن چه کسی برای عید می‌آید» به کارگردانی رضا بهشتی و تهیه‌کنندگی پریسا عشقی و فیلم تلویزیونی «صبح بخیر آقای سرکار» به کارگردانی نادر مقدس و تهیه‌کنندگی محمد ناجی از فیلم‌هایی هستند که گروه فیلم و سریال شبکه دو برای پخش در ایام نوروز تولید می‌کند.