ایسنا- کنترل بر واردات و عرضه فولاد در بورس، ثبات قیمت فولاد را در پی خواهد داشت.

احمد خوروش مدیر عامل فولاد کویر، با بیان مطلب فوق گفت: عرضه در بازار فولاد هم‌اکنون از سوی تولیدکنندگان دولتی و غیردولتی به خوبی انجام می‌شود و این در حالی است که تقاضا نسبت به عرضه کمتر است. وی افزود: در حال حاضر یک تعادل نسبی قیمت در بازار فولاد وجود دارد و نظارت وزارت صنایع و معادن بر عرضه فولاد و محصولات فولادی در بورس علت این امر است.

وی با بیان این‌که این نظارت‌ها به نفع تولیدکنندگان فولاد و محصولات فولادی است، افزود: اگر کنترل بر واردات و عرضه فولاد در بورس صورت نگیرد، فقط به نفع وارد کنندگان و واسطه‌های فولادی است.

این تولیدکننده فولاد بخش خصوصی گفت: کنترل بر بازار فولاد تاکنون به خوبی انجام شده و کمک‌هایی نیز از جمله کاهش قیمت برق صنعت نسبت به بخش خانگی صورت گرفته که به نفع بدنه تولید فولاد - چه دولتی و چه غیردولتی - بوده است.

وی با بیان این‌که وزارت صنایع و معادن همواره درصدد است تا بین تولیدکننده و خریدار تعادل ایجاد کند، افزود: پس از هدفمندی یارانه‌ها برخلاف نظر برخی از کارشناسان و با حمایت‌ها و کنترل‌های بجای وزارت صنایع و معادن بر بازار فولاد، نه تنها افزایش قیمتی را شاهد نبودیم، بلکه قیمت‌ها به کمتر از حد همیشگی خود رسید.