گروه بورس - معاملات دیروز بورس آتی در حالی ادامه یافت که توجه معامله‌گران به قراردادهای «فولاد»، موجب تشکیل صف خرید در این نماد شد.

به گزارش خبرنگار ما، معامله گران‌ آتی روز گذشته با تمرکز در نماد «فولاد»، معامله ۳ قرارداد در «فولاد» اردیبهشت‌ماه را با افزایش ۹۴ ریالی قیمت رقم زدند تا قیمت تسویه «فولاد» اردیبهشت‌ماه به مبلغ ۲۴۶۱ ریال برسد. در همین حال ۹ تقاضای خرید «فولاد» اردیبهشت‌ماه در پایان معاملات دیروز در سیستم معاملات باقی ماند. از سوی دیگر، با توجه به نزدیک شدن به زمان سررسید قراردادهای اسفندماه، «فولاد» اسفند نیز در روز گذشته در قیمت ۲۲۳۳ ریال صف خرید داشت، اما هیچ معامله‌ای در آن انجام نشد. به نظر می‌رسد با توجه به بالا بودن قیمت سهم فولاد در بازار نقدی به نسبت قیمت در بازار آتی و نزدیک بودن دوره تحویل، متقاضیان خرید این قرارداد را ارزنده می‌دانند. این وضعیت اما در نماد «فملی» کاملا عکس بود تا جایی که صف فروش «فملی» ‌اسفندماه در مقایسه با روز دوشنبه نیز افزایش یافت تا ۶۵ تقاضای فروش برای این نماد به ثبت برسد. در همین حال «فملی» اردیبهشت و تیرماه نیز روز گذشته به ترتیب شاهد معامله ۳۳ و ۱۰ قرارداد بودند که کاهش ۱۳۵ ریالی و ۱۴۸ ریالی را برای این قراردادها به همراه داشت. بر این اساس قیمت تسویه «فملی» اردیبهشت‌ماه ۱۲ هزار و ۹۶۱ ریال و قیمت تسویه «فملی» تیرماه مبلغ ۱۳ هزار و ۸۵۰ ریال محاسبه شدند. «اخابر» اسفندماه نیز دیگر نماد معامله‌شده دیروز بود که با ۷ قرارداد معامله شده، رشد ۱۲۲ ریالی قیمت تسویه این نماد را شاهد بود. در پی معاملات مثبت مخابرات در بازار نقدی، قراردادهای «اخابر» نیز دیروز را با صف خرید به پایان بردند.
بر این اساس در بازار آتی دیروز 53 قرارداد به ارزش یک میلیارد و 965 میلیون و 754 هزار ریال در 10 دفعه مورد دادوستد قرار گرفت.
این در حالی است که قراردادهای «غدیر» و «ومعادن» اردیبهشت و تیرماه با صف خرید روبه‌رو بودند.