سکه ۲۰۰۰ تومان دیگر افتاد

دنیای اقتصاد- قیمت جهانی طلا دیروز پس از چند مدت روند صعودی نوسانی در بالای ۱۴۰۰ دلار برای هر اونس، مجددا به زیر ۱۴۰۰ دلار بازگشت و پس از لمس مرز ۱۳۸۰ دلار در حول و حوش ۱۴۰۰ دلار تا ساعت ۱۹ به وقت تهران تثبیت شد. در بازار داخلی روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی با ۲۰۰۰ تومان کاهش به ۳۸۶ هزار تومان رسید. نیم سکه نیز ۲۰۰۰ تومان ارزان شد و ۱۹۳ هزار تومان فروخته شد. در بازار ارز قیمت یورو و دلار آمریکا بدون تغییر باقی ماندو به ترتیب ۱۵۲۰ تومان و ۱۱۰۰ تومان به خریداران عرضه شد. بهای طلا ۴۰ دلار کاهش یافت

مسعودرضا طاهری- بهای طلا ۴۰ دلار کاهش یافت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری روز گذشته با ۴۰ دلار کاهش تا ساعت ۱۷ به وقت تهران به نرخ ۱۳۸۸ دلار رسید.

قیمت سکه نیز ۲۰۰۰ تومان ارزان شد. در بازار ارز قیمت یورو و دلار آمریکا بدون تغییر باقی ماندو به ترتیب ۱۵۲۰ تومان و ۱۱۰۰ تومان به خریداران عرضه شد.

روز گذشته قیمت سکه بهار آزادی با ۲۰۰۰ تومان کاهش به ۳۸۶ هزار تومان رسید. نیم سکه نیز ۲۰۰۰ تومان ارزان شد و ۱۹۳ هزار تومان فروخته شد. در مقابل ربع سکه با ۱۰۰۰ تومان افزایش به ۱۰۷ هزار تومان رسید.

نگرانی از بابت افزایش تورم و افت ارزش سهام به ویژه در بازار سهام نیویورک سرمایه‌داران اقدام به فروش طلا کردند که موجب کاهش شدید قیمت طلا شد.

قیمت اکثر فلزات در ماه گذشته به دلیل بالا گرفتن تنش‌ها و ناآرامی‌ها در خاورمیانه و به ویژه لیبی به بالاترین حد خود رسیده بود. وقوع زلزله و سونامی در شمال ژاپن تقاضا برای نفت و فلزات را به شدت کاهش داده و شاخص سهام در بازار بورس این کشور نیز با افت قابل توجه روبه‌رو بوده است. فروش و حراج طلا برای جبران خسارت ناشی از زیان سهام، قیمت طلا را با کاهش مواجه کردهاست.