بیانیه ۲۵۷ نماینده مجلس: دخالت عربستان در بحرین عواقب خطرناکی برای رژیم سعودی دارد

علی لاریجانی: اعزام نیرو توسط کشورهای منطقه به بحرین به ضرر کاخ‌های شیشه‌ای است دنیای اقتصاد- نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای با ۲۵۷ امضا اعلام کردند که دخالت نیروهای نظامی‌عربستان سعودی در بحرین عواقب خطرناکی برای حاکمیت رژیم سعودی خواهد داشت. علی لاریجانی‌، رییس مجلس نیز در آغاز جلسه علنی دیروز مجلس گفت: اعزام نیرو توسط کشورهای منطقه به بحرین به ضرر کاخ‌های شیشه‌ای است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بیانیه ۲۵۷ نماینده مجلس که در حمایت از مردم انقلابی لیبی، مصر و بحرین در صحن علنی مجلس قرائت شد، آمده است: با خیزش ملت‌های مسلمان برخی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا علیه دیکتاتوری حاکم و سرنگونی حاکمان اصلی مصر و تونس و تهدید منابع نامشروع آمریکا و اسرائیل غاصب در منطقه، تلاش و توطئه‌ این قدرت‌های ستمکار برای جلوگیری از تهدید بیشتر منافع خود افزایش یافته است.

در ‌این بیانیه آمده است، سفرهای پی‌درپی مقامات آمریکا به مصر و برنامه ریزی برای دخالت نظامی‌در لیبی بخشی از ‌این تلاش‌های مذبوحانه است و حضور وزیر دفاع آمریکا در بحرین که منجر به تحریک حکام منطقه و افزایش خشونت و لشگر کشی عربستان سعودی و برخوردهای خشن پلیس بحرین با مردم شد نمونه دیگری از‌این تلاش‌های ناجوانمردانه شیطان بزرگ و وابستگان‌این رژیم است.

در بیانیه همچنین آمده است که ما نمایندگان ضمن محکوم نمودن جنایات آمریکا و حاکمان بحرین، لیبی و یمن در ‌این مرحله حساس از قیام ملت‌ها در ‌این مرحله حساس حمایت خود را از قیام ملت‌ها اعلام می‌کنیم.

رییس مجلس نیز با اشاره به تحولات اخیر منطقه و اعزام نیروی نظامی‌به بحرین گفت: آمریکا و کشورهای منطقه با اعزام نیرو به بحرین خود را در مقابل خشم جوشان مردم بحرین قرار دادند و قطعا در آینده به ضرر کاخ‌های شیشه‌ای آنها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، لاریجانی در آغاز جلسه علنی سه شنبه گفت: در تحولات منطقه‌ای با سفر وزیر دفاع آمریکا به بحرین و مواضع چند پهلوی کشورهای اروپایی رفتار واقعی آمریکا و غرب علنی شد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: آمریکا و غرب پس از یک فاصله زمانی پریشان‌سازی سیاسی راهی جز آشکار سازی حمایت از دیکتاتورها و دستور شلیک وحشیانه به سوی مردم نداشته‌اند لذا در صحنه خشونت‌های یمن، بحرین و لیبی دندان‌های وحشی آمریکا مشاهده می‌شود.