گروه خودرو - «امداد خودرو باید به یک شبکه طراحی خدمات تبدیل شود و در همین راستا سال آینده اسم این مرکز تغییر خواهد کرد».

نعمت‌الله پوستین دوز مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا روز گذشته در همایش اجرای طرح خدمات و امداد نوروزی سال ۹۰ با بیان این خبر سال آینده را سال تحقیق، توسعه و طراحی مهندسی در این گروه صنعتی نامید و اظهار داشت: شرکت امداد خودرو نیز باید به طراحی محصول روی بیاورد. در ادامه این همایش احمد کرفی مدیر عامل امداد خودروی سایپا نیز گفت: در طرح خدمات و امداد نوروزی گروه سایپا در سال‌جاری ۶۰۸ دستگاه خودروی امدادی، ۸۴۰ امدادگر،۸۰۳ نمایندگی مجاز سایپا به صورت کشیک شبانه روزی و ۶۰۸ پایگاه امدادی شرکت امداد خودروی سایپا فعالیت دارند. وی در ادامه افزود: در صورت موفقیت‌آمیز بودن این طرح در سال آینده مسوولیت کنترل و نظارت بر عملکرد خدمات امدادی در تمامی استان‌های کشور به انجمن‌های صنفی نمایندگی‌ها واگذار می‌شود.

به گفته کرفی،مسافران نوروزی در صورت نیاز به خدمات امداد رسانی می‌توانند ۲۴ ساعته با شماره ۰۹۶۵۵ تماس گرفته یا از طریق شماره پیامک ۱۰۰۰۹۶۵۵ با امداد گران ارتباط برقرار کنند. مدیر امداد خودرو سایپا در پایان خاطرنشان کرد: طرح خدمات و امداد نوروزی سال جدید از ۲۶ اسفندماه الی ۱۴ فروردین در تمامی محورهای کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان نیز در این همایش اظهار داشت: طی سال‌های گذشته اولویت اول خودروسازان تیراژ تولید بود، اما با عبور از تولید یک میلیون دستگاه خودرو هم‌اکنون اولویت خودروسازان به ارتقای کیفیت و بهبود در خدمات پس از فروش تغییر کرده است.به گفته نعمت بخش در سال‌جاری در کنار طرح ارتقای کیفیت، طرح ارتقای خدمات پس از فروش نیز در دستور کار خودروسازان قرار گرفته که براساس آن خودروسازان ملزم به بهبود خدمات رسانی خود شدند که این طرح هم‌اکنون از سوی خودروسازان در حال پیگیری است.نعمت‌بخش در پایان با اشاره به فروش ۲۰ هزار میلیارد تومانی صنعت خودرو در ایران خاطرنشان کرد: برای تولید یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشور ۳ میلیارد دلار ارز‌بری صورت گرفته در حالی‌که اگر قرار بود این میزان خودرو به کشور وارد شود، میزان ارزبری به ۱۳ تا ۱۴ میلیارد دلار می‌رسید.