علی‌اکبر صالحی، وزیر خارجه سه شب در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل از وی خواست تا در راستای مسوولیت بین‌المللی خود حمایت از مطالبات مشروع مردم بحرین را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد. به گزارش خبرگزاری فارس، صالحی با بان کی‌ مون، دبیر کل سازمان ملل در خصوص وضعیت حساس بحرین مذاکره کرد.

وی در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز نگرانی از اعمال خشونت در برخورد با حرکت مسالمت‌آمیز مردم بحرین و دخالت نیروهای خارجی در این سرکوب، از دبیرکل سازمان ملل خواست تا در راستای مسوولیت بین‌المللی خود حمایت از مطالبات مشروع مردم بحرین را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد.

بر اساس این گزارش بان کی مون نیز در این گفت‌وگو گفت که از وضعیت موجود در بحرین متاسف است و برخوردهای خشونت‌آمیز را موجب ایجاد زخمی عمیق می‌داند.

وی افزود: در جهت ایجاد اصلاحات در رویه‌ها و قانون اساسی بحرین، پیگیری‌های خود را دنبال خواهد کرد. در رویدادی دیگر، وزیران خارجه ایران و ترکیه روز سه‌شنبه دو بار تلفنی در خصوص تحولات منطقه گفت‌وگو کردند. به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران و احمد داوداوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیش از ظهر و شامگاه سه‌شنبه به صورت تلفنی با یکدیگر درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کردند.