گروه خودرو - مجوز توقف شماره‌گذاری خودروهای فاقد ایربگ (کیسه هوا) به راهور ناجا ارائه شده، اما در مورد دستورالعمل توقف شماره‌گذاری خودروهای مذکور طی روزهای آینده تصمیم‌گیری خواهد شد. سرهنگ رستمی رییس شماره‌گذاری راهور ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد نصب کیسه هوا از ابتدای سال جاری الزامی است و پلیس نیز خود را ملزم به اجرای این قانون می‌داند، اما در خصوص اجرای آن همانند ABS باید برنامه ریزی صورت گیرد، به همین منظور طی روزهای آینده جلسه‌ای با حضور رییس راهور ناجا برگزار خواهد شد.

رییس شماره‌گذاری راهور ناجا در پاسخ به این پرسش که آیا برای نصب ایربگ همانند ترمز ضد قفل جدول زمانبندی در نظر گرفته خواهد شد، اظهار داشت: در نظر گرفتن جدول زمانبندی برای نصب ایربگ به تصمیمات جلسه مذکور بستگی دارد. به گفته سرهنگ رستمی خودروسازان به دنبال عقب انداختن نصب اجباری ایربگ هستند، اما راهور ناجا بر اجرای آن تاکید دارد. علاوه بر تاکید رییس شماره‌گذاری راهور ناجا روز گذشته دبیر شورای عالی ترافیک کشور نیز از ممنوعیت شماره‌گذاری تاکسی‌های فاقد کیسه هوا و ترمز ضد قفل از ابتدای امسال خبر داد. به گفته دبیر شورای عالی ترافیک از سال‌جاری و با توجه به توان خودروسازان، تاکسی‌های فاقد کیسه هوا و ترمز ضدقفل شماره‌گذاری نمی‌شوند و پلیس نیز خودروسازان را مجبور کرده که از ابتدای سال‌جاری، علاوه بر ترمز ضد قفل، از کیسه هوا هم استفاده کنند.

رییس شماره‌گذاری راهور ناجا در ادامه در پاسخ به این پرسش که این دستورالعمل چه زمان ابلاغ خواهد شد نیز اظهار داشت: پس از پایان جلسه مذکور احتمالا هفته آینده چگونگی اجرای آن به خودروسازان ابلاغ خواهد شد.