واکنش لاریجانی به پیام نوروزی اوباما و قطعنامه حقوق بشر

رییس مجلس پیام نوروزی رییس جمهور آمریکا به مردم ایران را تاسف‌آور خواند و نسبت به قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره ایران نیز واکنش نشان داد. به گزارش دنیای اقتصاد، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در نطق پیش از دستور خود، گفت: اضطراب آمریکا را در رفتار کینه‌ورزانه آنان در بحث حقوق بشر نسبت به ایران می‌توان مشاهده نمود. در این اقدام عجولانه، به دلیل دست رد ملت‌های منطقه به دیکتاتورهای دست‌نشانده آنان و برای انحراف اذهان این موضوع را برجسته کردند. البته باید بدانند با این اقدام مشکل حقوق بشر موسسان زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو و حمایت‌های آمریکا از رژیم‌های دیکتاتور و ضدحقوق بشر که حتی اجازه رای دادن و رانندگی به زنان نمی‌دهند، حل نخواهد شد.

رییس مجلس اضافه کرد: در این زمینه پیام نوروزی اوباما به ملت ایران تاسف‌آورتر است. به نظر می‌رسید وی لباس رییس جمهوری یک کشور بزرگ را از تن به در آورد و در حد رییس حزب سبز شعبه یکی از شهرهای دورافتاده اروپا سخن راند، ولی به همان مقدار که این اقدام برای رییس جمهور یک کشور مضحک بود برای ایرانیان درس‌آموز بود که پشت صحنه دغل‌کاری یکی دو سال گذشته آنان در پیگیری گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران را بهتر بشناسند.

وی افزود: برخی از صاحب‌نظران آمریکایی دوره جدید خاورمیانه را دوره افول قدرت آمریکا و صعود قدرت انقلاب اسلامی نامیده‌اند. سخنی که امروز باید با برخی حکومت‌های منطقه در میان گذاشت پندآموزی از سرنوشت محمدرضا پهلوی است.

لاریجانی تاکید کرد: محمدرضا پهلوی که مورد حمایت کامل غرب بود، نتوانست در مقابل اراده ملت ایران که با دست خالی به رویارویی با آن رژیم پرداختند، مقاومت کند و آمریکا در روزهای سخت وی را تنها گذاشت و رها کرد. بنابراین حکومت‌ها نباید به حمایت‌های آمریکا و غرب دل خوش دارند، بلکه باید به مردم خود تکیه کنند که مردم در حمایت از حاکمان بس فداکارند.

جهاد اقتصادی با حضور و درگیر شدن همه ملت محقق می‌شود

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مساله دیگری که برای مجلس، قوه‌قضائیه و دولت در سال جهاد اقتصادی پراهمیت است همراستایی در طراحی حرکت پرشتاب اقتصادی می‌باشد که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از آن به عنوان جهاد اقتصادی نام بردند.

رییس مجلس اظهار کرد: طبعا مجاهدت اقتصادی با حضور و درگیر شدن همه ملت محقق می‌شود که در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ از چند سال پیش زمینه‌های آن فراهم شده و امید است به درستی این قانون اجرا شود تا در پناه مجاهدت‌های اقتصادی و بالا بردن توان تولیدی کشور توسعه پایدار حاصل شود.

نماینده قم یادآور شد: در شرایط توسعه پایدار است که مشکل بیکاری برطرف می‌شود. بنابراین تسهیل فضای کسب و کار جزو ضروری این امر می‌باشد که خوشبختانه این طرح با حضور کارشناسان مطلع تهیه و فوریت آن به تصویب رسید و امیدواریم در اسرع وقت به صحن مجلس ارائه شود.

وی ادامه داد: البته از لوازم ایجاد فضای پرتحرک مجاهدت اقتصادی و تمرکز واقعی بر این امر پرهیز از موضوعات حاشیه‌ای است که متاسفانه در سال‌های گذشته باعث فرسایش بخشی از توان ملی کشور شد.