همزمان با برپایی دومین کنفرانس بین‌المللی معماری و سازه و سومین کنفرانس ملی سازه‌های فضا‌کار‌، چهار مسابقه‌، نمایشگاه جانبی و ۱۷ کارگاه تخصصی ۲۵ تا ۲۸ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. به گزارش دنیای‌اقتصاد و به نقل از دبیرخانه کنفرانس، سید علیرضا به نژاد دبیر دومین کنفرانس بین‌المللی معماری و سازه گفت: از ۴ مسابقه در نظر گرفته شده،۲ مسابقه اختصاص به کنفرانس سازه‌های فضا کار و ۲ مسابقه مشترک هر دو کنفرانس است.

وی افزود: مسابقه «طراحی مجموعه‌ نوین ورزشی» که به بررسی پروژه‌های مجموعه‌های ورزشی( استادیوم‌ها‌، سالن‌های چند منظوره و... ) در ۵ سال اخیر و مسابقه «معماری الگوی سالن‌های ورزشی» نیز که به طراحی سالن‌های تمرینی چند منظوره ورزشی (بدون تماشاچی) می‌پردازد از جمله مسابقات تخصصی کنفرانس سازه‌های فضا کار هستند.

به نژاد اضافه کرد: مهلت شرکت در مسابقه طراحی مجموعه‌های نوین ورزشی تا ۱۰ اردیبهشت و برای مسابقه معماری الگوی سالن‌های ورزشی تا ۱۸ اردیبهشت است که با همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی به اجرا در می‌آید.

وی طراحان‌، معماران و مهندسان مشاور و سازه را مخاطبان اصلی‌این مسابقات برشمرد.

دبیر اجرایی کنفرانس‌ها در ادامه با بیان‌ اینکه مسابقه «فناوری برتر در معماری» با همکاری جامعه مهندسان مشاور ‌ایران برگزار می‌شود‌، گفت: ‌این مسابقه به بررسی آثار اجرا شده در ۱۰ سال گذشته پرداخته و بر اهمیت استفاده خلاقانه از سازه در معماری تاکید دارد.