قبل از خرید بورگوارد BX5 و BX7 از نکات مثبت و منفی آن آگاه باشید

متأسفانه در سال ۱۹۶۱ تمام پروسه‌ی تولید متوقف شد و تقریباً به مدت ۵۰ سال شاهد تولید هیچ خودرویی از سوی این شرکت نبودیم تا سرانجام در سال ۲۰۰۸ میلادی یک کمپانی چینی به نام BAIC تمامی حق تولید Borgward را خریداری کرد و نهایتاً در سال ۲۰۱۵ میلادی اولین نسخه‌ی احیاشده این خودرو در اروپا بانام تجاری BX۷ تولید شد. می‌توان گفت که کمپانی Borgward به‌نوعی به مالزی نیز مربوط می‌شود چراکه مذاکره‌ای رسمی از سوی بورگوارد در ماه جولای سال ۲۰۱۸ میلادی در مالزی صورت گرفت و بر اساس صحبت‌های مطرح‌شده، گفته‌ها و احتمالات مبنی بر افتتاح کارخانه‌ی محلی در مالزی تا پایان سال جاری می‌باشند و در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

دو نسخه‌ی تولیدشده توسط این کمپانی BX۷ و BX۵ نام دارند که به گفته‌ی بورگوارد، هردوی این نسخه‌های تولیدشده از تکنولوژی آلمانی در طراحی و توسعه‌ی خود بهره می‌برند اما بااین‌حال، بازار اصلی خرید و فروش بورگوارد همچنان کشور چین می‌باشد. به‌عنوان‌مثال قیمت BX۵ در بازه‌ی برابر و رقابتی با Honda HRV چینی قرار می‌گیرد. ازآن‌رو که هر دو نسخه‌ی این خودرو از زبان طراحی تقریباً یکسانی بهره می‌بریم، در این مقاله به بررسی دقیق‌تر BX۷ پرداخته و سپس نکاتی را درباره‌ی BX۵ یادآور خواهیم شد.

طراحی خارجی Borgward BX۷ و Borgward BX۵

بورگوارد2

هنگام مشاهده‌ی دقیق‌تر در طراحی نمای جلوی خودرو به‌صورت اجتناب‌ناپذیری به یاد زبان طراحی خودروهای برند آئودی می‌افتیم که البته اتفاق جدیدی در خودروهای مرتبط به کشور چین نیست. جلوپنجره‌ی نسبتاً بزرگ با ظاهری قدرتمند، خطوط حجم دهنده و غیر یکپارچه در تمامی جهات بدنه، چراغ‌های باریک (که البته کم شباهت به کلاس A بنز نیستند) و رینگ‌های 22 اینچی این خودرو نمایی مدرن و زیبا را به بورگوارد BX۷ بخشیده‌اند.

بورگوراد3

در قسمت پشتی هر دو نسخه نیز همان‌طور که احتمالاً متوجه شده‌اید شباهت بسیار نزدیکی به زبان طراحی خودروهای تولیدی شرکت پورش دارند. صرف‌نظر از زبان طراحی، با ظاهری هماهنگ و زیبا روبرو هستیم. در قسمت صندوق‌عقب از فضای مناسب و کافی برخورداریم ولی ارتفاع نسبتاً زیاد پشت خودرو عملیات بارگیری راکمی دچار مشکل کرده است. این مشکل می‌تواند برای افراد کوتاه‌قد کمی مشکل‌ساز باشد و بر روی خرید و فروش بورگواردbx7 و bx5 در بازار خودرو تاثیرات بدی بگذارد.

بورگوراد4

طراحی داخلی Borgward BX7 و Borgward BX5

بورگوراد5

داستان کپی کاری در زبان طراحی به بدنه ختم نشده و تا کابین داخلی خودرو نیز ادامه یافته است و هنگام ورود به داخل خودرو نشانه‌های حضور BMW، Audi و Mazda به چشم می‌خورند که به دلیل لوکس بودن زبان طراحی خودروهای یادشده، از این کپی کاری خرسند خواهید شد. در قسمت‌هایی نیز شاهد طراحی‌های اختصاصی نظیر صندلی‌های چرم با طرح الماسی شکل (همانند لوگوی بورگوارد) هستیم. نمایشگر 8 اینچی موجود بر روی داشبورد نیز وظیفه‌ی تنظیمات مختلفی را بر عهده دارد. جالب است بدانید که BX7 قابلیت حمل 7 سرنشین را دارا می‌باشد. مواد به‌کاررفته در بورگوارد BX7 از کیفت خوب و بالایی برخوردار است و از نظر ایمنی نیز به علت رعایت استاندارهای موجود در سطح بالایی قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که در نسخه‌ی BX5، شاهد افت کیفیتی نامحسوس در طراحی قسمت داشبورد و تودری ها هستیم.

مشخصات فنی Borgward BX7 و Borgward BX5

بورگوراد6

BX7 از یک موتور 2 لیتری توربو باقابلیت تولید 221 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و جعبه‌دنده این خودرو از نوع 6 سرعتِ تیپ ترونیک می‌باشد که به جذابیت فنی بورگوارد افزوده است. برای رانندگی اسپرت، گیربکس دو کلاچِ 7 سرعتِ نیز قابل سفارش است. اعداد درج‌شده برای نسخه‌ی BX5 کمی کاهش یافته و به شرح زیر است:

موتور 1.8 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژ و توانایی تولید 190 اسب بخار و 280 نیوتن متر گشتاور به همراه جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار ساخت ژاپن است. به نظر می‌رسد این نیرو موتور برای این خودرو کافی باشد. اما وقتی با رقبای تازه‌وارد دیگر این خودرو را مقایسه می‌کنیم گشتاور 280 نیوتونی به نظر کمی ضعیف می‌آید. بنابراین ممکن است خرید بورگواردBX۵ افرادی که به شاسی‌بلند پرقدرت علاقه‌مند هستند را به‌اندازه کافی راضی نکند.

بطور کلی می‌توان نکات مثبت و منفی BX7 و BX5 را بصورت زیر درسته بندی کرد:

نکات مثبت:

  • کیفیت بالای ساخت نسبت به رقبای چینی دیگر
  • بهره گیری از تکنولوژی آلمانی و فنر بندی قدرتمند
  • دارا بودن از اصالتی دیرینه
  • طراحی زیبا و مدرن
  • قابلیت حمل ۷ نفر

نکات منفی:

  • زبان طراحی کپی برداری شده
  • وجود فریم پلاستیکی در اطراف خودرو
  • قیمت بالا نسبت به رقبا
  • کاهش کیفیت کابین در نسخه BX۵

 

منبع : ویرلن

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.