افتتاح سه تقاطع غیرهمسطح در اهواز
دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به ادامه روند اجرای طرح‌های عمرانی اهواز در ماه‌های اخیر گفت: سه طرح تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه، زیرگذر شریعتی و پل ولایت در چند ماه آینده به زیر ترافیک می‌رود. محمد صفری اظهار کرد: به‌رغم رکود شدید درآمدی و کاهش درآمد شهرداری‌ها در سال جاری، با مدیریت بهینه طرح‌های عمرانی چند طرح شاخص و بزرگ شهری براساس برنامه زمان‌بندی در آستانه تکمیل هستند. وی افزود: پس از ساخت و تعریض پل سوم که رضایت شهروندان را در پی داشت، ساخت و تکمیل چند تقاطع غیرهمسطح دیگر در اهواز به‌منظور حل مشکل ترافیک در برنامه مجموعه مدیریت شهری قرار گرفته است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه(ع) در رینگ اصلی ترافیک اهواز و تسهیل‌کننده تردد غرب به شرق در منطقه پادادشهر در ماه‌های اخیر به صورت شبانه‌روزی در حال اجرا است و اکنون پل اصلی آن بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد. این طرح محور جمهوری اسلامی را در محل تقاطع با خیابان جوادالائمه بدون چراغ قرمز و توقف به بلوار شهید هاشمی و مسیر جاده ماهشهر متصل می‌کند.

صفری افزود: در این تقاطع غیرهمسطح آخرین دهانه‌های پل اصلی در مرحله بتن‌ریزی قرار دارد و رمپ‌های شرقی و غربی پل نیز در حال تکمیل هستند، پیش‌بینی می‌شود با احداث گاردریل‌ها و روشنایی پل و انجام مراحل نهایی تا یک ماه آینده براساس برنامه زمان‌بندی پل اصلی آماده افتتاح شود. وی ادامه داد: در این طرح یک رمپ فرعی نیز پیش‌بینی شده که محور بلوار جمهوری اسلامی را به بلوار دانش در فاز دو پاداد شهر متصل می‌کند. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، رمپ فرعی پل نیز حداکثر در شش ماه آینده تکمیل شده و به زیر ترافیک می‌رود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به سایر طرح‌های عمرانی گفت: طرح تقاطع غیرهمسطح ولایت نیز به عنوان آخرین تقاطع رینگ ترافیک غرب به شرق اهواز پس از چند سال وقفه در سال ۹۵ تکمیل خواهد شد. این طرح با شکافت کوه گلف و عبور از اراضی قرارگاه کربلا، محور کمربندی نفت و فرودگاه اهواز را به کوی رمضان و مسیر پل پنجم متصل می‌کند و این گره ترافیکی مهم شهر اهواز پس از سال‌ها گشوده خواهد شد. وی افزود: اکنون پل ولایت و لوپ‌های شمالی آن به‌طور کامل ساخته شده و لوپ‌های جنوبی آن در حال ساخت است. همچنین مسیر اتصالی پل ولایت و طرح شکافت کوه گلف با همکاری قرارگاه کربلا در حال اجرا است و پیش‌بینی می‌شود این تقاطع و مسیر اتصالی آن به کوی رمضان در اواسط سال ۹۵ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

صفری با اشاره به تقاطع غیرهمسطح زیرگذر شریعتی گفت: این طرح به‌دلیل عدم تملک اراضی واقع در طرح زیرگذر و مسیرهای آن در گذشته با کندی در اجرا مواجه شد ولی تملک املاک واقع در طرح زیرگذر با طی فرآیند قانونی انجام شده و به‌زودی عملیات باقی‌مانده در ضلع شرقی زیرگذر اجرا خواهد شد. وی همچنین واقع شدن خط ۱۳۲ کیلوولت برق در محور خیابان جمهوری اسلامی را از دیگر مشکلاتی دانست که موجب تاخیر در اجرای زیرگذر شد و افزود: تاسیسات آب و فاضلاب و برق در محدوده طرح زیرگذر شریعتی به‌طور کامل از سوی شهرداری اصلاح شده و شبکه برق فشار قوی نیز با خرید و نصب دو دستگاه دکل فشار قوی تلسکوپی در روزهای آینده با حذف یک دکل در مرکز طرح آخرین مانع برای خاکبرداری رمپ شرقی زیرگذر مرتفع خواهد شد و در دو ماه آینده عملیات عمرانی زیرگذر تکمیل خواهد شد. وی گفت: با بهره‌برداری از سه تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه، ولایت و زیرگذر شریعتی در سال ۹۵ ترافیک شهری در اهواز روان‌تر شده و تردد ایمن و روان در رینگ ترافیکی غرب به شرق اهواز موجب تسهیل در عبور و مرور شهروندان خواهد شد.