تردد در جنوب پایتخت روان می‌شود

دنیای اقتصاد، شهرری، روح الله حسین‌زاده: باقرشهر همواره مورد بی مهری واقع شده و یکی از مشکلات اساسی که شهروندان این شهر از دیرباز با آن روبه‌رو‌ بوده‌اند، تردد خودروهای سنگین و ایجاد بار ترافیکی است که در آخر هفته‌ها برای حضور شهروندان تهرانی در بهشت زهرا(س) در این شهر ایجاد می‌شود.

به همین منظور شورای اسلامی باقرشهر به همت شهرداری این شهر اقدام به احداث کمربندی غربی در این شهر با نام کمربندی غدیر کرده که انتظار می‌رود با بهره برداری کامل از این طرح، مشکل چند ۱۰ ساله شهروندان شهر حاشیه‌ای پایتخت رفع شود. حسن دارابی، رئیس کمیسیون عمران و عضو شورای اسلامی باقرشهر از افتتاح کمربندی غدیر باقرشهر در نیمه اول سال آینده خبر داد و گفت: با افتتاح این کمربند ۶ کیلومتری، بخش اعظمی از بار سنگین ترافیک باقرشهر حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اهالی این شهر به دلیل عزیمت شهروندان تهرانی به مزار اهل قبور، مرقد مطهر امام راحل، گلزار شهدا و مجموعه بهشت زهرا(س) به ویژه در مناسبت‌های خاص و ایام پایانی سال با مشکلات متعددی روبه‌رو‌ هستند، افزود: با نظر شورا و انجام مطالعات لازم، احداث کمربندی غدیر در این شهر مصوب شد که پس از انجام امور اداری و قانونی و تامین اعتبارهای لازم، احداث این کمربندی آغاز شد. خزانه‌دار شورای اسلامی باقرشهر میزان اعتبار اختصاص یافته به این طرح را ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اجرای طرح در سال ۸۵ آغاز شد و فاز ۱ و ۲ آن سال گذشته به بهره‌برداری رسید. امسال نیز در دهه فجر، فاز ۴ این طرح به طول ۱۲۰۰ کیلومترمربع افتتاح شد. به گفته دارابی، با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای آسفالت و بهسازی، پیش‌بینی می‌شود ساخت این طرح زودتر از موعد مقرر به پایان رسد.

عضو شورای اسلامی باقرشهر با اشاره به مصوبه شورای ترافیک شهرستان ری درخصوص تردد ماشین‌های سنگین از خارج از محدوده شهری گفت: باقرشهر به دلیل واقع بودن در مسیر ترانزیتی جنوب کشور و ارسال تجهیزات و کالاهای حداقل ۱۷ استان از این شهر، شاهد تردد حجم عظیمی از کامیون و تریلر است که به در‌خواست شهروندان و انعکاس این مشکل به مسوولان، با احداث این کمربندی، ورود ماشین‌های سنگین به داخل شهر ممنوع می‌شود. دارابی تاکید کرد: احداث کمربندی غربی برای ساکنان شهرک‌ها و محلات باقرشهر هم مفید خواهد بود و شهروندان این شهر برای رسیدن به برخی از مناطق همچون شهرک ارغوان و جعفرآباد می‌توانند از این کمربندی استفاده و در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی باقرشهر در ادامه از تعبیه سیستم آبیاری قطره‌ای برای فضای سبز حاشیه‌ای این کمربندی خبر داد و گفت: علاوه بر تامین اعتبار ۷ میلیارد ریال برای احداث مخزن هزار مترمکعبی آب مورد نیاز فضای سبز، ۳ میلیارد ریال نیز برای روشنایی این طرح هزینه شده است. دارابی اظهار امیدواری کرد: با افتتاح کامل طرح‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی و خدماتی، رفاه نسبی برای شهروندان باقرشهری محقق شود. خزانه‌دار شورای اسلامی باقرشهر تلاش اعضای این شورا و شهردار را تامین حداقل امکانات رفاهی و عمومی برای شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: با اقدامات در دست اجرا، باقرشهر به نگین شهرهای جنوبی تهران مبدل شود.