دنیای اقتصاد، اصفهان: اداره کل راه و شهرسازی اصفهان در نوروز 95 با مشارکت دستگاه‌های امدادرسان با استقرار 14 ایستگاه امنیت و سلامت در محورهای استان به‌منظور ایمنی هرچه بیشتر و ارتقای سلامت تردد به استقبال مسافران نوروزی می‌رود. حجت‌الله غلامی، مدیرکل راه وشهرسازی اصفهان با اعلام این مطلب افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده با فعالیت شبانه‌روزی مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل امکان مانیتورینگ و اطلاع‌رسانی سریع نیز به هموطنان فراهم شده است.

وی همچنین از استقرار ۲۴ ساعته ۱۰۰ اکیپ راهداری در راه‌های استان خبر داد و اضافه کرد: ۶۳۰ دستگاه ماشین‌آلات مختلف در راهدارخانه‌ها و نقاط حساس مجهز به GPS شده‌اند. غلامی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه راهداری اشاره و اعلام کرد: این اداره کل نسبت به زیباسازی جاده‌ها، خط‌کشی، نظافت پارکینگ‌ها، لکه‌گیری، آشکارسازی نقاط پرتصادف و نصب تابلوهای فسفری اقدام کرده و به این منظور با انجام ۶۰کیلومتر روکش آسفالت، ۷۵ هزار مترمکعب لکه‌گیری، ۳هزار کیلومتر مرمت شانه، ۶۰ کیلومتر اصلاح شیب شیروانی، ۷ هزار کیلومتر پاکسازی حاشیه راه، ۳۲۵۰ کیلومتر خط‌کشی، نصب ۲۵۰۰ شاخه گاردریل، رنگ‌آمیزی ۱۲۸۰۰ عدد پایه تابلو، شست وشوی ۲۰ هزار عدد تابلو و نصب تعدادی بنر با شعارهای ایمنی در ورودی وخروجی‌های استان در ارتقای ایمنی تردد مسافران اقدام کرده است.

فرزاد دادخواه، مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی اصفهان نیز در زمینه اقدامات انجام شده برای رفاه مسافران نوروزی گفت: ۱۴ ایستگاه امنیت و سلامت در محورهای شریانی و پرتردد استان همچون محور اردستان - نایین، اردکان - نایین، چوپانان - انارک، طبس- خور، یاسوج - سمیرم، سفیددشت - ورنامخواست، داران - تیران، شهرضا - اصفهان، تهران - اصفهان (دوایستگاه)، نایین - اصفهان، محور قدیم قم- کاشان، آزادراه نطنز- اصفهان و آزادراه نطنز- کاشان به‌منظور اطلاع‌رسانی راه‌ها و ایجاد مکانی برای استراحت لحظه‌ای مسافران در نظر گرفته شده است. دادخواه در ادامه گفت: با استقرار ایستگاه‌های راهداری نوروزی ضمن استقبال از میهمانان نوروزی به‌منظور بالا بردن آگاهی عمومی از تردد جاده‌ای و کاهش تصادفات و چگونگی نگهداری راه‌ها و نیز شناساندن فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی بسته‌های فرهنگی و آموزشی در جاده‌ها اهدا می‌شود.