دنیای اقتصاد، تبریز، سیما نیک‌رفتار: جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر به‌منظور بررسی میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان برای میزبانی شایسته از مسافران نوروز 95 در استانداری برگزار شد.

فرزین حق‌پرست، دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر در این نشست ضمن ارائه ویژه برنامه‌های اداره، هدف از تشکیل این جلسه را ایجاد هماهنگی کامل در نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی و بررسی راهکارهای رفع موانع موجود در اجرای برنامه‌ها اعلام کرد. وی افزود: به این منظور تیم‌های نظارتی برای بازرسی از مراکز و تاسیسات گردشگری تبریز از دو ماه پیش آغاز به‌کار کرده‌اند و چند مورد اخطار و تذکر برای رفع نواقص نیز داده شده است. حق‌پرست خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای راهنمایان گردشگری و متولیان خدمات نوروزی در دستور کار اداره کل قرار دارد و ۱۰۰ نفر از راهنمایان گردشگری استان در ایام نوروز آماده اطلاع‌رسانی به مسافران خواهند بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی همچنین از استقرار بازارچه‌های صنایع دستی در ۱۲ نقطه از استان خبر داد و توزیع کتابچه راهنما و نقشه، سی‌دی و بروشورهای گردشگری را از برنامه‌های اداره کل به‌منظور معرفی تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ و شهر جهانی فرش دستباف اعلام کرد. حق‌پرست حضور در نمایشگاه ITB برلین و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری باکو که اواسط فروردین‌ سال آینده برگزار خواهد شد را فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری تبریز اعلام کرد و از رونمایی لوگوی تبریز ۲۰۱۸ در اوایل سال ۹۵ خبر داد. وی تاکید کرد: موزه‌ها و اماکن فرهنگی استان نیز در حال آماده‌سازی برای بازدید گردشگران در ایام نوروز هستند.

حق‌پرست از اجرای آیین‌های سنتی و اصیل، موسیقی عاشقی، برپایی کارگاه پوشاک سنتی، مراسم سمنوپزان و نمایشگاه عکس در قالب طرح ملی نوروزگاه همزمان با ۱۲ استان، از ۲۵ تا ۲۸ اسفند خبر داد. معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی نیز در این نشست با اشاره به شعار امسال در خصوص سفرهای نوروزی «نوروزی شاد با سفری ایمن» خواستار اهتمام نهادهای فرهنگی استان به‌ویژه صدا و سیما در ایجاد شور و نشاط در این ایام شد. محمدصادق پورمهدی بر تهیه و اجرای برنامه‌های متنوع و مفرح در آستانه نوروز تاکید کرد. وی زیباسازی مبادی ورودی شهر، توجه به نظافت اماکن گردشگری، تهیه سامانه جامع اسکان گردشگران نوروزی و باز بودن بازار تاریخی تبریز برای بازدید گردشگران در ایام نوروز را به‌منظور جلب رضایت گردشگران ضروری دانست.