دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری‌نیا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان با اشاره به مطالبات دانشگاه علوم پزشکی استان از بیمه‌هاگفت: مطالبات مراکز درمانی استان از بیمه تامین اجتماعی، سلامت، نیروهای مسلح و کمیته امداد 110میلیارد و 300 میلیون تومان تا پایان دی است. محمد شکاری در ادامه اولویت‌های دانشگاه در سال‌جاری را خرید بالگرد اختصاصی امداد، بهره‌برداری از بیمارستان 64 تختخوابی جاسک، اجرای بیمارستان 220 تختخوابی بندرعباس و بیمارستان جنرال جاسک اعلام کرد.

این مقام مسوول گسترش رشته‌های تحصیلی و جذب اعضای هیات علمی و ارتقای اعضای هیات علمی را از برنامه‌های مهم در بخش آموزش اعلام کرد و بزرگ‌ترین موفقیت را مستقل شدن دانشگاه درخصوص مجوز هیات‌مدیره و جذب و ارتقای هیات علمی دانست که همه دانشگاه‌های استان می توانند از این ظرفیت استفاده کنند. شکاری در ادامه از آمادگی تمام بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، پایگاه‌های اورژانس و داروخانه‌هابرای ارائه خدمات به همشهریان در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان نیز در این نشست به عملکرد بهداشت محیط در استان در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: در این طرح که از یکم اسفند آغاز شد، ۹۸۵۷ مکان عمومی و مراکز تهیه، توزیع، نگهداری و فروش مواد غذایی از سوی بازرسان محیط بازدید شد و۱۱۹ مورد از این اماکن به منظور رفع نواقص بهداشتی به دادگاه معرفی شده است. یحیی میرزاده تعداد اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع، نگهداری و فروش مواد غذایی غیربهداشتی تعطیل شده را ۱۴ مورد، تعداد صدور کارت معاینه پزشکی از شاغلان اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع، نگهداری و فروش مواد غذایی را ۳۳۰۶ مورد، تعداد کل موارد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی و ارسال به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی برای کنترل کیفیت و سلامت آنها را ۲۴۶ مورد، تعداد کل موارد نمونه برداری از موادغذایی صنعتی و ارسال به آزمایشگاه کنترل مواد غذایی برای کنترل کیفیت و سلامت آنها را ۷۲ مورد اعلام کرد.

این مقام مسوول، تعداد کل موارد نمونه‌برداری باکتریولوژی از آب آشامیدنی شهری و روستایی و انجام آزمایش‌های لازم برای سلامت آب آشامیدنی را ۳۰۷ مورد، تعداد کل موارد نمونه‌برداری باکتریولوژی از آب استخرهای شنا و انجام آزمایش‌های لازم برای سلامت آب استخر را ۱۲ مورد، تعداد کل موارد تست کُلر باقیمانده انجام شده در آب‌های آشامیدنی شهری و روستایی به منظور سلامت آب‌های آشامیدنی را ۵۰۹۰ مورد اعلام کرد. میرزاده اضافه کرد: در این مدت تعداد کل موارد تست کُلر باقی‌مانده انجام شده در آب‌های استخرهای شنا به منظور سلامت آب‌های استخرها ۳۴ مورد، مقدار موادغذایی فاسد کشف و معدوم شده توسط کارشناسان بهداشت محیط در حین بازرسی ۷۶۷۸ کیلوگرم، تعداد موارد برخورد قانونی با دستفروشان دوره‌گرد موادغذایی حساس ۴۲۵ مورد و اماکن بازدید شده بین‌راهی ۶۲۶ مورد به ثبت رسیده است.

وی درخصوص کشیک بخش‌های مختلف بهداشتی و درمانی استان اظهار کرد: برای اولین بار مراکز دندانپزشکی در شهرستان‌های استان و همچنین آزمایشگاه‌ها و رادیولوژی در ایام تعطیلات عید کشیک و در حال خدمت به همشهریان هستند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان نیز به اورژانس پیش بیمارستانی اشاره کرد و گفت: این بخش از ساعت ۸ صبح امروز آغاز به کار می‌کند و تا ساعت ۸ صبح ۱۵ فروردین سال آینده در حال آماده باش و خدمات‌رسانی هستند. حسنی‌آزاد گفت:۵۹ پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل ۵۵ پایگاه ثابت و ۴پایگاه موقت فعال است. وی پایگاه‌های اورژانس را ۱۷پایگاه شهری، ۳۸ پایگاه جاده ای و ۴ پایگاه موقت در مناطق پرجمعیت همچون بندر پل، لافت، ساحل قشم و زیارتعلی رودان اعلام کرد. مهدی حسنی‌آزاد افزود: امسال ۷۰ دستگاه آمبولانس زمینی و ۳ شناور دریایی نیز در جزایر هرمز و قشم و یک فروند آمبولانس هوایی نیز مستقر هستند. وی افزود: همچنین در ایام تعطیلات نوروز، ۲۳۸ پزشک عمومی در مراکز روستایی و ۱۸۹ نفر ماما، ۳۴۰ پزشک متخصص، ۱۴۰ نفر پزشک تمام وقت متخصص و ۱۷۰۰نفر در کادر پرستاری در مراکز درمانی حضور فعال دارند و ۴۲ داروخانه شبانه‌روزی نیز در دو نوبت صبح و بعدازظهر در سراسر استان آماده خدمات‌رسانی هستند.