دنیای اقتصاد، بندرعباس: مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان کاهش مدت زمان انتظار مسافران و افزایش خدمات رفاهی در بنادر را از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح نوروزی سفرهای دریایی سال 95 اعلام کرد. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی با اعلام این خبر افزود: افزایش ظرفیت شناورهای مسافری دریایی از بندرعباس به جزایر قشم و هرمز از 43 فروند به 45 فروند از اقدامات صورت گرفته در طرح نوروزی است. وی افزود: با این اقدام، ظرفیت صندلی‌های شناورهای مسافری فعال در نوروز 95 در این مسیرها از 4066 به 4300 صندلی افزایش یافته است. محسنی گفت: امسال برای اولین بار در طرح نوروزی سفرهای دریایی، امکان خرید بلیت شناورها به صورت اینترنتی برای مسیر بندر شهید حقانی به قشم و هرمز از طریق سامانه www.hamdticket.ir فراهم شده است.

وی اضافه کرد: ساختمان پایانه مسافری بندر شهید حقانی نیز به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع آماده ارائه خدمات رفاهی به مسافران است. ضمن اینکه نهادهای خدمات‌رسان در این ساختمان مستقر خواهد شد. محسنی با اشاره به هماهنگی‌های مناسب با سازمان تاکسیرانی و شهرداری بندرعباس افزود: ارتقای ۱۰۰ درصدی ناوگان تاکسیرانی در بندر شهید حقانی و افزایش تعداد تاکسی‌‌ها از ۵۰ به ۱۰۰ دستگاه، خرید ۵ دستگاه وانت‌بار و افزایش ظرفیت خودروهای برقی از ۱۰۵ به ۱۴۸صندلی در محوطه این بندر از دیگر امکانات فراهم‌شده برای مسافران دریایی نوروز است.

به گفته وی، تعمیر اساسی ۲۱ پست اسکله شناور در بزرگ‌ترین بندر مسافری کشور و همچنین نصب سیستم روشنایی و آتش‌نشانی روی این اسکله‌ها اجرایی شده تا ضریب ایمنی پهلوگیری شناورها و پیاده و سوار شدن مسافران و معلولان افزایش یابد. وی افزود: ایستگاه ثابت همیار ناجی نیز در بندر شهید حقانی آماده است تا در صورت نیاز از این ظرفیت برای امدادرسانی هرچه بهتر استفاده شود. مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان با اشاره به اینکه طرح نوروزی ساماندهی سفرهای دریایی تا ۱۵ فروردین ۹۵ ادامه دارد، کاهش مدت زمان انتظار مسافر و افزایش خدمات رفاهی در بنادر مسافری را از اهداف اجرای این طرح اعلام کرد. بیش از ۹۵درصد کل سفرهای دریایی کشور در بنادر مسافری هرمزگان انجام می‌شود.