تحقق 59 درصدی اهداف شرکت ملی حفاری

دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: قائم‌مقام شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به عملکرد این شرکت در سال ۹۴ گفت: بیش از ۹۵ درصد از اهداف و برنامه‌های این شرکت در سال گذشته محقق شده و به دنبال آن هستیم تا در سال ۹۵ نیز در مسیر اهداف در نظر گرفته‌شده حرکت کنیم و عملکرد مطلوبی از خود نشان دهیم.

محمدرضا تاکایدی اظهار کرد: این شرکت در سال گذشته بیش از ۳۶۰ هزار متر حفاری و ۱۸۵ حلقه چاه حفاری، تعمیر و تکمیل کرده است. وی افزود: سال گذشته ۴ دستگاه دکل به ناوگان حفاری اضافه شد و مجموع دکل‌های این شرکت به ۷۴ دستگاه رسید و همچنین ۵دستگاه لوله مغزی سیار نیز به این ناوگان وارد شد. تاکایدی با اشاره به بهبود وضع حوادث کار و اتفاقات در این شرکت تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته، بازسازی دستگاه‌های حفاری بود که ۴ دستگاه حفاری در سال ۹۴ بازسازی شد و قرار است در سال جاری نیز ۸ دستگاه دیگر بازسازی شود. وی اعلام کرد: سال گذشته در بحث جذب نیروی انسانی حدود ۴۵۰ نفر نیروی انسانی جدیدالاستخدام، رسمی شدند که از مهر سال ۹۴ دوره‌های کارآموزی آنها آغاز شد و با توجه به نوع شغل از ۶ ماه تا ۲ سال آینده وارد کار خود می‌شوند. تاکایدی گفت: حدود ۴۰ درصد از طرح ساماندهی نیروی انسانی با هدف استعدادیابی برای جایگزینی مدیران و سرپرستان انجام شده است تا نسل آینده مدیران مورد نیاز برای این شرکت آماده شوند. وی در خصوص ساخت و بومی‌سازی قطعات موردنیاز نیز خاطرنشان کرد: بیش از ۲۴۰ نوع قطعه مورد نیاز ساخت داخل شده است و در سال‌جاری نیز این موضوع ادامه خواهد داشت و این مساله به‌شدت از سوی این شرکت پیگیری خواهد شد.

تاکایدی ادامه داد: در این زمینه با ۱۰دانشگاه و بنیاد علمی ارتباط داریم و به دنبال آن هستیم تا با دانشگاه‌های استان ارتباط بیشتری داشته باشیم و به‌طور ویژه از این ظرفیت در استان بهره ببریم. وی گفت: اولویت اول ما سازندگان درون استان هستند تا به این ترتیب به اشتغالزایی در استان کمک کنیم و با همکاری با صنعتگران کیفیت کار را ارتقا بخشیم. تاکایدی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران سال سختی را پشت‌سر گذاشت زیرا درآمدهای نفتی کاهش پیدا کرده بود و طرح‌هایی که باید به نتیجه می‌رسید، به سختی انجام می‌شد؛ اظهار امیدواری کرد: در سال جاری شرایط مطلوبی داشته باشیم و بخشی از مشکلات مالی و نقدینگی این شرکت حل شوند. وی با بیان اینکه خودتحریمی در شرایطی که به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم، ضربه سنگینی به کشور وارد می‌کند، اعلام کرد: خودتحریمی از بزرگ‌ترین مشکلاتی است که مانع تحقق اهداف و توسعه در کشور شده است زیرا به‌دلیل مسائل فرهنگی که در جامعه حاکم است، دید عده‌ای باز نیست و این مساله موجب می‌شود تا نتوانیم از همه امکانات و توانایی‌هایی که در جهان وجود دارد، بهره ببریم.