طلب 145 میلیارد تومانی از مشترکان

دنیای اقتصاد، همدان، مجیدملکیان: مدیرعامل شرکت گاز همدان با بیان اینکه افزایش قیمت گاز ابلاغ نشده است، گفت: شرکت گاز همدان ۱۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از مشترکان طلب دارد. محمدمهدی مهدوی گفت: ۵۷میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مربوط به بخش خانگی، ۴میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مربوط به بخش تجاری، ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مربوط به بخش نیروگاهی، ۳۴ میلیارد تومان مربوط به بخش صنعت، ۸ میلیارد تومان مربوط به اداره‌ها و ۶ میلیارد تومان متعلق به بخش آموزشی است.

وی بدهی جایگاه‏های CNG استان همدان را نیز ۲۱ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان بدهی از سال‏های گذشته باقی مانده که از این میزان ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان معادل ۶۶ درصد به دو جایگاه در ملایر و یک‌جایگاه در نهاوند اختصاص دارد. وی با اشاره به اینکه بعد از اجرای قانون هدفمندی، بدهی بخش نیروگاهی در قالب تهاتر بین وزارت نیرو و نفت مبادله می‏شود، گفت: با کم‏‏کردن بدهی بخش نیروگاهی به شرکت گاز استان همدان میزان مطالبات شرکت از مشترکان به ۱۳۳ میلیارد تومان می‏رسد. مدیرعامل شرکت گاز همدان با اعلام اینکه همدان از نظر وصول مطالبات رتبه ۲۸ کشور را دارد، تصریح کرد: ۴۵۹ مشترک عمده استان ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارند که از جمله آنها می‏توان به دو جایگاه CNG ملایر و یک جایگاه نهاوند با ۷/ ۱۳ میلیارد تومان بدهی، سیمان نهاوند با ۹ میلیارد تومان بدهی، سیمان هگمتان با ۴ /۶ میلیارد تومان بدهی و کارخانه قند کبودرآهنگ با ۸ /۱ میلیارد تومان بدهی اشاره کرد.

مهدوی با اشاره به اینکه بیمه حوادث مشترکان خانگی شهری و روستایی باید در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: ماهانه ۵۰ تومان از هر واحد مشترک خانگی شهری و روستایی در قالب قبوض گازبها دریافت می‏شود که به نسبت همین مبلغ بیمه‏ای با شرکت‌های بیمه‏ای منعقد خواهد شد که امسال بیمه پارسیان طرف قرارداد با شرکت گاز است. وی با اشاره به اینکه امسال بخش سکونتگاه‏های عشایری نیز به این بیمه اضافه شده‏اند، افزود: این بیمه خسارت جانی ناشی از فوت، نقص عضو و هزینه‏های پزشکی و خسارت‌های مالی مشترک و منازل همجوار به سبب حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی را شامل می‏شود. مدیرعامل شرکت گاز همدان تصریح کرد: بعد از حادثه باید حداکثر در ۱۰ روز کاری گزارش حادثه به شرکت بیمه ارجاع شود تا شرکت بیمه نسبت به پرداخت خسارت اقدام کند، در ضمن غرامت فوت ۱۵ میلیون تومان، غرامت نقص عضو و جبران هزینه‏های پزشکی ۵ میلیون تومان، خسارت‌های مالی برای منازل مسکونی و مشاعات به ازای هر یک از واحدهای مستقل ۳۵ میلیون تومان پرداخت می‏شود. وی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته ۴۸۳کیلومتر شبکه‏‏های گاز شهری و روستایی در استان اجرا و ۹۱۰۰ علمک جدید اضافه شد. وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۳هزار مشترک جدید معادل ۲۳ هزار و ۲۰۰خانوار جدید از نعمت گاز برخوردار شدند، گفت: در این مدت ۱۰۲ روستا از نعمت گاز بهره‏مند شدند. اکنون ۹۷ درصد خانوارهای روستایی و ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری از نعمت گاز برخوردار هستند.