دنیای اقتصاد، شرق استان تهران، محسن عسکری: مردم شهرستان قرچک امیدوارند به‌زودی شاهد بهره‌برداری از بیمارستان ۹۴ تختخوابی باشند که می‌تواند نقش بسزایی در ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی شهرستان داشته باشد.شهرستان قرچک به‌رغم همجواری با پایتخت، با کمبود امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی مواجه بوده و این موضوع به مطالبه‌ای جدی میان مردم و مسوولان این شهرستان تبدیل شده است. مردم این منطقه همواره برای انجام امور درمانی خود مجبور هستند به شهرستان‌های اطراف یا پایتخت مراجعه کنند که این موضوع نیز باعث هزینه‌های گزافی برای شهروندان شده است.

طی سال‌های اخیر با رشد جمعیت مطالبه ساخت بیمارستان و مرکز درمانی مجهز در شهرستان قرچک مورد توجه قرار گرفته و پیگیری‌های متعددی در این زمینه انجام شد تا اینکه دولت موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد. اگرچه اجرای طرح بیمارستان در سال‌های اخیر با فراز و نشیب روبه‌رو بوده اما گزارش‌های دریافتی و اظهارات مسوولان نشان می‌دهد که بسیاری از موانع برطرف شده و پیمانکار با جدیت به دنبال تکمیل این طرح مهم درمانی است.

سفرهای پی‌درپی مسوولان وزارتخانه‌های بهداشت و درمان و راه و شهرسازی به شهرستان قرچک و بازدید از این طرح نیز نشان‌دهنده اهمیت ساخت و تکمیل بیمارستان است.محمدجعفر علیزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی برای چندمین بار در شهرستان قرچک حاضر شد و از نزدیک روند ساخت بیمارستان ۹۴ تختخوابی قرچک را مورد بررسی قرار داد.

وی در این بازدید با اشاره به جدیت دولت برای تکمیل بیمارستان ۹۴ تختخوابی قرچک اظهار کرد: خوشبختانه پیمانکار طرح تجربه خوبی را در ساخت بیمارستان و مراکز درمانی در کشور دارد. وی به میزان پیشرفت بیمارستان قرچک اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در ۸ ماه گذشته، این طرح با ۵۰ درصد پیشرفت همراه است. علیزاده با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تا بیمارستان شهرستان قرچک در موعد مقرر آماده بهره‌برداری شود، ادامه داد: اگر موانعی در زمینه تامین بودجه وجود نداشته باشد، بیمارستان طبق زمان‌بندی مقرر تحویل داده می‌شود. وی یادآور شد: تکمیل بیمارستان شهرستان قرچک که در ۴ بخش تخصصی داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان خدمات ارائه خواهد داد، در اولویت وزارت راه و شهرسازی است. حجت‌الاسلام حجت‌الله اسماعیلی، امام جمعه قرچک نیز در این دیدار با اشاره به مطالبات مردم این شهرستان در حوزه بهداشتی و درمانی اظهار کرد: مردم در بخش بهداشتی و درمانی مطالبات و درخواست‌های بحقی دارند، چرا که در این زمینه مشکلات مهمی وجود دارد.

وی با اظهار خرسندی از ساخت بیمارستان ۹۴ تختخوابی در قرچک افزود: ساخت بیمارستان در قرچک می‌تواند روند خدمت‌رسانی در حوزه بهداشت و درمان را پسندیده‌تر از گذشته کند و قطعا این موضوع اتفاق مبارکی در حوزه درمانی شهرستان محسوب می‌شود. مسعود مرسلپور، فرماندار قرچک نیز با اشاره به توجه ویژه دولت، وزارت راه و شهرسازی و بهداشت و درمان به ساخت بیمارستان قرچک اظهار کرد: بازدیدهای متعدد مسوولان نشان‌دهنده اهمیت این طرح است.وی افزود: این طرح می‌تواند به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری منطقه خدماتی ارائه دهد و قطعا وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان را ارتقا خواهد داد.