مشهد- خبرنگار دنیای اقتصاد: در پی کاهش دمای هوا و تبدیل سوخت برخی نیروگاه‌های برق به مازوت، روزانه ۳میلیون لیتر از این نوع ماده نفتی از طریق راه‌آهن در مشهد تخلیه می‌شود. مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی، با اعلام این مطلب گفت: راه‌آهن خراسان رضوی در سخت‌ترین شرایط آب‌و‌هوایی روزانه به طور متوسط ۳میلیون لیتر مازوت را توسط ۵۵واگن، حمل و در شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی مشهد تخلیه می‌کند. محمدهادی ضیایی مهر افزود: گاز مایع وارداتی از ترکمنستان نیز همه روزه از طریق این راه‌آهن از سرخس بارگیری و در فریمان تخلیه می‌شود.

وی همچنین از جابه‌جایی ۳/۲میلیون تن کالا توسط راه‌آهن بین‌المللی سرخس به خارج و داخل کشور طی ۱۰ ماه گذشته خبر داد و گفت: از این مقدار کالا ۳۶۴هزار تن صادرات، شامل مواد شوینده ماشین‌آلات، قطعات صنعتی، چای و کاشی بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در این مدت همچنین ۷۳۶هزار تن کالاهای وارداتی شامل خوراک دام و طیور، آهن‌آلات کود شیمیایی و پنبه وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۵۵۱هزار تن کالا از طریق راه‌آهن سرخس جابه‌جا شده، گفت: حمل‌ونقل این میزان کالا نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱درصد رشد داشته است.