بیرجند - خبرنگار دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۸۴ تاکنون ۲۲طرح بزرگ ملی و استانی در بخش آب‌و‌فاضلاب این استان اجرا شده است. وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها ۲۹میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت آب‌و‌فاضلاب خراسان جنوبی، محمد طاهری، اظهار کرد: ۱۸میلیارد تومان از این اعتبارات در بخش آب و ۱۱میلیارد تومان در بخش فاضلاب بوده است.

وی همچنین افزود: طی این مدت ۱۶۳طرح اصلی و فرعی آب و فاضلاب در استان اجرا شده است. وی به رشد ۴۰۰درصدی اعتبارات اشاره کرد و گفت: اعتبارات عمرانی طرح‌های آب و فاضلاب از ۵/۲میلیارد تومان در سال ۸۳ به ۵/۱۰میلیارد تومان در سال جاری رسیده است. وی ادامه داد: طرح فاضلاب شهرهای فردوس و سربیشه نیز در بودجه سال آینده ردیف اعتباری پیش‌بینی‌شده که در صورت تصویب، عملیات اجرایی فاضلاب این شهرها نیز آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی فاضلاب شهر بیرجند از سال ۷۵ آغاز شده که تاکنون با اجرای ۹کیلومتر خط انتقال و ۹۰کیلومتر شبکه جمع‌آوری فرعی و ساخت و راه‌اندازی تصفیه‌خانه ۱۲هزار انشعاب به شبکه فاضلاب وصل و از آن بهره‌برداری می‌شود. وی با بیان اینکه با اجرای کامل طرح فاضلاب شهر بیرجند، تعداد انشعابات به ۴۰هزار فقره می‌رسد، اظهار کرد: تاکنون از مجموع ۴۰۰کیلومتر شبکه انتقال فاضلاب نیز ۱۹۰کیلومتر اجرا شده است. وی تصریح کرد: در صورت تخصیص اعتبارات و روند اجرایی کنونی طی ۵سال آینده طرح فاضلاب شهر بیرجند نیز تکمیل خواهد شد.