زنجان - خبرنگار دنیای اقتصاد: تعداد ۸۷طرح کشاورزی شامل ۴۱طرح در زیر بخش امور دام، ۱۱طرح در زیر بخش ترویج و نظام بهره‌برداری، ۱۲طرح در زیر بخش آب و خاک، ۲۱طرح شیلاتی و ۲طرح در زیر بخش صنایع روستایی طی دهه فجر در زنجان به بهره‌برداری رسید. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اعلام این مطلب افزود: ۶واحد بره‌پرواری، ۳۱واحد گاوداری شیری، یک واحد پرورش اسب، ۲واحد گوساله‌پرواری و یک واحد پرورش مرغ گوشتی با اعتبار ۴۰۴/۴۷میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۱۰نفر از طرح‌های به بهره‌برداری رسیده در بخش امور دام هستند. وی افزود: همچنین ۲واحد پرورش قارچ خوراکی، یک واحد پرورش و تولید و تکثیر ماهیان زینتی، یک مورد لایه‌روبی قنات از طرح بسیج سازندگی، یک واحد دانه‌گیری انار، یک مورد لوله‌گذاری، یک واحد بوجاری حبوبات، یک مورد صندوق اعتبارات خرد، ۲شرکت خدمات توسعه کشاورزی و یک شرکت تعاونی حقابه‌داران با اعتبار ۱۳۵۰میلیون ریال و اشتغالزایی ‌۱۱طرح، مورد افتتاح ترویج و نظام بهره‌برداری را تشکیل دادند.

نهاوندی‌پور افزود: طرح‌های شیلاتی نیز شامل ۱۷استخر خاکی پرورش ماهی قزل‌آلا، ۳استخر بتونی پرورش ماهی قزل‌آلا، یک مورد تاسیسات زیربنایی مجتمع پرورش ماهیان سرد آبی به صورت مداربسته با اعتبار ۹۲/۵۲۳۶میلیون ریال و اشتغالزایی ۱۶۱نفر بوده است.

وی افزود: ۲مورد تجهیز و نوسازی زمین‌های کشاورزی، ۳طرح لایه‌روبی قنات، ۴کانال انتقال آب آبیاری، یک مورد لوله‌گذاری، یک دستگاه بند انحرافی و یک دستگاه سد خاکی با اعتبار معادل ۱۸۵۲۰ریال و ۲۶۶نفر اشتغالزایی ۱۲طرح به بهره‌برداری رسیده در زمینه آب و خاک هستند.