دنیای اقتصاد - بندرعباس: همایش آموزشی حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در سالن اجتماعات اداره کل تامین اجتماعی استان هرمزگان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، در این همایش، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این همایش با اشاره به درصد مقرری‌بگیران به کل بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: از مجموع ۲۶۶ هزار و ۸۴۳ نفر بیمه شده اجباری سازمان تامین اجتماعی استان، حدود ۵۷/ ۰ درصد، از مزایای بیمه بیکاری بهره می‌برند که کمتر از یک درصد از کل جمعیت بیمه شده را شامل می‌شود. سلیمی افزود: این استان دارای ۱۱ اداره تابعه در شهرستان های بندرعباس، میناب، ابوموسی، بندرلنگه، حاجی‌آباد، رودان، بندرجاسک، لاوان، بستک و سیریک و ۲ نمایندگی در شهرستان‌های بندرخمیر و پارسیان است که امور مربوط به حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری در شهرستان‌ها انجام و دستگاه حضور و غیاب در شهرستان‌های استان نصب و حضور و غیاب مقرری‌بگیران طبق دستورالعمل انجام می‌شود.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هدف اصلی این بخش، توانمندسازی مقرری بگیران بیمه بیکاری برای اشتغال مجدد آنها است، گفت: توانمندسازی این افراد از طریق معرفی آنها به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.کریم یاوری افزود: اکنون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مطابق با نیاز بازار کار برنامه‌ریزی شده و این آموزش‌ها به‌منظور کسب و افزایش مهارت برای دستیابی به اشتغال جدید و همچنین طی مسیر برای خوداشتغالی و راه‌اندازی کسب‌وکار با جدیت دنبال می‌شود. وی اظهار کرد: ضریب شیوع بیمه بیکاری در استان ۵/ ۰ درصد است و میانگین کشوری ۱/ ۲ درصد است که روند بیمه بیکاری این استان نسبت به سایر استان‌ها خوشبختانه افزایش ناچیزی داشته است.

رئیس اداره حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز به آمار مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در ۱۱ ماه امسال در استان اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد کل مقرری‌بگیران ۱۵۲۹ نفر بوده که به نسبت پیش‌بینی که ۳۰۰۰ تا تعیین شده ۵۰ درصد کاهش داشته است. مسعود شکاری افزود: در سال جاری، اشتغال مجدد ۲۷۶ مقرری‌بگیر بیمه بیکاری در استان محقق شده است که نسبت به عملکرد سال گذشته (۱۸۴ نفر) افزایش ۵۰ درصدی داشته است. وی اضافه کرد: اشتغال مجدد مقرری‌بگیران از طریق معرفی واحدهای متقاضی تسهیلات کارفرمایی، واحدهای کار، خود اشتغالی و تبصره یک ماده ۶ است. شکاری تعداد کل قطع مقرری بیمه بیکاری در ۱۱ ماه امسال را ۹۰۳ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد ۷۲۵ نفر از طریق پایان مقرری، ۹ نفر از طریق بازنشستگی، ۳۸ نفر از طریق عدم مراجعه به اداره کار، ۲۲ نفر از طریق عدم قبول شغل پیشنهادی، ۴ نفر از طریق عدم حضور در کلاس و ۱۰۵ نفر نیز از طریق شناسایی اشتغال پنهان مقرری آنان قطع شده است. در این نشست مدیرکل تامین اجتماعی و مدیر پشتیبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در زمینه حمایت از مشاغل بیمه بیکاری و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توضیحاتی را ارائه کردند.