دنیای اقتصاد - بندرعباس - جمیله دبیری‌نیا: مدیرعامل فولاد مبارکه در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل فولاد هرمزگان با بیان اینکه قصد داریم یک واحد نورد گرم هم در پایین‌دست فولاد هرمزگان احداث کنیم تا ارزش‌افزوده محصول فولاد هرمزگان بیشتر شود، اضافه کرد: فارغ از دید بومی و غیربومی همه باید تلاش کنیم فولاد هرمزگان موفق شود. بهرام سبحانی افزود: هرمزگان با داشتن ظرفیت بسیار از نظر دسترسی به آب، اسکله و حمل و نقل آسان و همچنین انرژی بهترین نقطه کشور برای توسعه فولاد است. مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان پرهیز از احداث واحدهای کوچک فولادسازی و تمرکز بر ایجاد مجتمع‌های بزرگ صنعت فولاد در هرمزگان را گامی عملی برای کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید دانست و گفت: با ایجاد یک واحد عظیم تولید فولاد در هرمزگان فرصت رقابت با بازارهای جهانی را به‌دست می‌آوریم.

وی با اشاره به اینکه اکنون هیچ جایی بهتر از هرمزگان برای تولید ۱۰ میلیون تُن فولاد نداریم اما برای تحقق این هدف باید از احداث واحدهای کوچک و غیراقتصادی در این منطقه دست‌ برداریم، اظهار کرد: تاکنون هیچ سودی از فولاد هرمزگان برداشت نکرده‌ایم، اما در سال ۹۶ با توجه به بهبود قیمت‌ها رقم جزئی سود از فولاد هرمزگان برداشت خواهیم کرد و انتظار داریم فولاد هرمزگان دیگر زیانده نباشد و بتواند به سودآوری برسد. سبحانی با بیان اینکه فولاد مبارکه دولتی نیست و از میلیون‌ها سرمایه‌گذار تشکیل شده است، اعلام کرد: سرمایه‌گذاران فولاد هرمزگان از احداث این مجتمع انتظار سوددهی دارند و ما در نظر داریم با اقدامات مدیریتی و کاهش هزینه‌های تولید و همچنان ایجاد ارتباط با بازارهای جهانی این مجموعه را به سوددهی برسانیم. وی در ادامه با اشاره به اینکه قرارداد توسعه فولاد هرمزگان که فاینانس خارجی هم دارد، اوایل سال آینده امضا می‌شود، خاطرنشان کرد: براساس این قرارداد، ظرفیت فولاد هرمزگان از ۵/ ۱ به ۳ میلیون تُن خواهد رسید و این طرح در سه سال اجرا خواهد شد. مدیرعامل جدید فولاد هرمزگان نیز در این مراسم بر ضرورت تعریف طرح‌های اولویت‌دار و مدیریت سرمایه‌گذاری‌ها تاکید کرد.

فرزاد ارزانی بیرگانی با بیان اینکه ظرفیت نیروی جوان هرمزگان باعث موفقیت ۱۰۰ درصدی فولاد هرمزگان خواهد شد، گفت: اولویت دیگرمان باید صرفه‌جویی و بهینه کردن هزینه‌ها در فولاد هرمزگان باشد. ارزانی بیرگانی با بیان اینکه دنیای فعلی دنیای تعامل و همکاری است نه تقابل، اضافه کرد: در آستانه انعقاد قرارداد توسعه فولاد هرمزگان هستیم و امیدوارم بعد از نوروز این قرارداد امضا شود. وی با اشاره به اینکه نورد گرم را هم در فولاد هرمزگان راه‌اندازی خواهیم کرد تا زنجیره در این شرکت تکمیل شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر بحران‌های زیادی در بازار و صنعت فولاد داشتیم و در این شرایط رسیدن به سودآوری برای ما اولویت دارد.