دنیای اقتصاد - شاهرود - عباس اعتماد: شهردار بسطام از بسترسازی‌ برای جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به عنوان شاهراه توسعه شهر بسطام یاد کرد. محسن حسنی در اولین نشست خبری خود در سال ۱۳۹۱، به تشریح برنامه‌های شهرداری پرداخت و با طرح چالش‌های مهم شهری گفت: در جلسه خرداد ۸۶، هیات وزیران در سمنان مصوب کرد شهر بسطام به‌عنوان شهر نمونه گردشگری تعیین شود.

وی ضمن گلایه از عدم توجه مسوولان گردشگری استان سمنان به این امر با بیان اینکه بعد از این مصوبه، باید از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اختصاص اعتبارات و جذب سرمایه‌گذارهای قوی، گام‌های بزرگی برای معرفی این شهر نمونه گردشگری بین‌المللی برداشته می‌شد، افزود: به‌این منظور اقداماتی صورت گرفته است؛ اما این اقدامات در حد انتظارات مردم این شهر تاریخی نیست.

حسنی تصریح کرد: در استان سمنان ۲۳ منطقه به عنوان مناطق گردشگری معرفی شده‌اند و تنها دو شهر بسطام و شهمیرزاد به عنوان شهرهای نمونه گردشگری بین‌المللی انتخاب شده‌اند که نشان از توان و قابلیت بالای این شهرها برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

وی تاکید کرد: باید این قابلیت‌ها و سرمایه‌های خدادادی را غنیمت شمرده و برای ایجاد اشتغال و درآمدهای پایدار استفاده کنیم که تحقق آن با کمک مسوولان ارشد استان و مدیران گردشگری، دور از دسترس نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که برای جذب سرمایه‌گذار چه کرده‌اید، گفت: متولی این امر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است؛ اما شهرداری با توجه به اهمیت موضوع، به سهم خود از مشاور طرح‌های جامع و تفصیلی و همچنین طرح جامع حریم شهر، خواسته است که مطالعات خود را با رویکرد گردشگری انجام دهد.

حسنی اضافه کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر بسطام آمادگی و همکاری همه جانبه خود با سرمایه‌گذاران در این بخش را اعلام می‌کند.

شهر بسطام یکی از شهرهای شهرستان شاهرود در استان سمنان است که در شش کیلو متری شمال شرقی شاهرود جای دارد و حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت این شهر است.