دنیای اقتصاد - سنندج - فرزاد نویدی: معاون امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز کردستان، با اشاره به بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی به ۱۶ روستای استان به مناسبت سومین سالگرد سفر رهبر معظم انقلاب، از افزایش تعداد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی استان کردستان به ۵۶۴ مورد خبر داد. مهندس شهرام مقبل در مراسم افتتاح این طرح‌ها که به صورت نمادین در روستاهای دولت‌آباد و گرماش سنندج برگزار شد، گفت: ساکنان ۱۶ روستای شهرستان‌های سنندج، بیجار و بانه به جرگه مصرف‌کنندگان گاز طبیعی پیوستند.

وی این روستاها را شامل دولت آباد، گرماش، امروله، سیاسران علیا و سفلی، کژی کران، منصور بلاغی، باینچقلو و چرمیله در شهرستان سنندج، مبارک آباد، باشوکی، قشلاق لو و کانی کن در شهرستان بیجار و روستاهای سونج و بنه خوی در شهرستان بانه عنوان کرد.

وی در ادامه به مصوبات سفر رهبری به کردستان در بخش گاز نیز اشاره کرد و گفت: در این سفر پرخیر و برکت گازرسانی به۴۰۰ روستا طی سال‌های ۸۸، ۸۹ و ۹۰ در استان در دستور کار شرکت گاز قرار گرفت.وی اظهار کرد: از مجموع ۴۰۰ روستای این مصوبات، گازرسانی به ۳۰۸ روستا به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی گازرسانی به ۹۰ روستا نیز در دست اقدام است.

به گفته وی سه مورد باقیمانده از این مصوبات نیز در دست مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

وی گفت: ۹۹ درصد از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در بخش گازرسانی در استان کردستان عملیاتی شده است.معاون امور مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز کردستان در ادامه اعتبار مورد نیاز برای گازرسانی به ۴۰۰ روستای فوق را ۱۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این مبلغ تاکنون یکصد میلیارد تومان آن هزینه شده است.عزیزالله رضاعی، معاون فرماندار سنندج نیز در این مراسم گفت: وضعیت فعلی گازرسانی در استان کردستان و شهرستان سنندج نشان از تلاش وافر مجموعه شرکت گاز در توسعه گازرسانی روستایی دارد که این تلاش‌ها قابل تقدیر است.وی با اشاره به سخت و صعب العبور بودن مسیر بسیاری از روستاهای کردستان، گفت: فعالیت عمرانی در چنین مناطقی بسیار سخت و دشوار و زمان بر است و شرکت گاز به خوبی توانسته در دل کوه‌ها و صخره‌ها لوله گاز را عبور داده و گاز طبیعی را به منازل روستایی ببرد.

وی در ادامه تمام تلاش دولت خدمتگزار را تامین رفاه و آسایش مردم به‌خصوص روستاییان دانست و گفت: گازرسانی به روستاها یکی از برنامه‌های دولت در جهت تامین امکانات رفاهی برای روستاییان است.