دنیای اقتصاد - اصفهان - فرزانه احمدی: خروجی آب سد زاینده رود کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اعلام این خبر گفت: با توجه به ضرورت تامین آب مورد نیاز کشاورزان و برای جلوگیری از روبه‌رو شدن با مشکل تامین آب شرب مردم در تابستان، میزان خروجی آب از سد زاینده رود کاهش داده شد. محمدعلی طرفه تاکید کرد: با توجه به اینکه بارندگی‌های سال‌جاری در سرشاخه‌های استان نسبت به متوسط درازمدت حدود ۳۰ درصد کاهش داشته است، نیازمند مدیریت صحیح توزیع آب در بخش‌های مختلف به خصوص کشاورزی و شرب منطقه بودیم.

وی تصریح کرد: حجم مخزن سد زاینده‌رود ۸۰ درصد و ورودی‌های آن ۴۰ درصد نسبت به میانگین درازمدت کاهش پیدا کرده است. وی اذعان کرد: حجم آب زاینده رود در تاریخ ۱۵ خرداد به مقدار ۲۸۶ میلیون مترمکعب رسید که نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد کاهش یافته است و این رقم توجه هر چه بیشتر به مصرف بهینه آب را در بین مردم می‌طلبد.

وی ادامه داد: با وجود این کاهش، آب مورد نیاز کشاورزان استان اصفهان، به خصوص کشاورزان منطقه شرق که هر ساله با مشکلات زیادی برای آبیاری مزارع خود مواجه می‌شدند، تامین شده است.

طرفه اعلام کرد: با زیر کشت رفتن ۴۳۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه شرق اصفهان پیش‌بینی می‌شود کشاورزان این منطقه، امسال بیش از ۱۵۰ تن غلات برداشت کنند که نسبت به سال گذشته و با وجود خشکسالی‌های منطقه رقم قابل‌توجهی است. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از مردم درخواست کرد صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب را در نظر داشته باشند.