دنیای اقتصاد- اصفهان - فرزانه احمدی: همایش کارآفرینان توانگر به کوشش اداره کل تعاون و بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون، در تالار رودکی ملک‌شهر اصفهان برگزار شد. این نشست به منظور توجیه کارجویانی که در سایت وزارت تعاون ثبت‌نام کردند و نیز آشنایی با توانایی‌ها و برنامه‌های آنان تشکیل شد. در این همایش طرح‌های توجیه‌دار ارائه شده توسط شرکت‌کنندگان، انتخاب و جهت اعطای تسهیلات به بانک‌ها معرفی خواهند شد. در همایش مذکور، همدانیان معاون برنامه‌ریزی استانداری، شهرزاد، فولادگر و کامران نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، حامدیان مدیر کل تعاون استان، انصاری رییس سازمان بازرگانی استان، قادریان مدیر کل اداره کار و امور اجتماعی استان و بابااسماعیلی مدیرعامل بنیاد توسعه و تعاون و زارعی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای حضور داشتند.

مدیرکل تعاون استان اصفهان، در خصوص برگزاری این همایش گفت:« نزدیک به شصت هزار نفر در سایت وزارت تعاون ثبت‌نام کرده‌اند که هزار و هشتصد نفر از آنان که دارای ایده بوده‌اند به این همایش دعوت شده‌اند.» حامدیان اهداف همایش را توجیه متقاضیان درباره اشتغالزایی تعاون و نیز آشنایی اداره تعاون با استعدادها و تخصص‌های آنان برشمرد و افزود: «تعاون، متقاضیان را ساماندهی کرده و مطابق با استعدادها به آنها مشاوره و آموزش می‌دهد. همچنین در جهت ارائه طرح‌های توجیه‌دار به کارجویان کمک می‌کند تا از حمایت بانک‌ها و حمایت‌های قانونی برخوردار گردند.»

در حاشیه این مراسم کامران به خبرنگار دنیای اقتصاد پیرامون امید به موفقیت طرح‌ها گفت:«من به عنوان نماینده به بانک‌ها معترضم. اگر بانک‌ها همراهی کنند حتما کارها سرعت پیدا می‌کند و در مرحله بعد، بیمه‌ها باید از تولیدکننده پشتیبانی کنند. اگر بانک‌ها و بیمه‌ها کمک کنند و مزاحمین تولید برطرف شوند، کارگاه‌ها می‌توانند کارشان را انجام دهند.»