دنیای اقتصاد- خراسان رضوی- رمارم: فرماندار سرخس گفت:شهرستان سرخس تقریبا ۶ گزینه زیرساختی جاذبه‌های گردشگری دارد و رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در تبیین ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و اقتصادی این شهرستان دارند. علیرضا بوستانی‌گلستانی در بازدید خبرنگاران رسانه‌های گروهی از واحدهای اقتصادی و اماکن گردشگری سرخس در نشستی خبری افزود: ما ذخایر غنی گاز و نفت را داریم، پالایشگاه ‌هاشمی‌نژاد از پالایشگاه‌های قدیمی و پایه واساس پالایشگاه‌های ایران است و از رسانه‌ها انتظار می‌رود در تبدیل قابلیت‌های بالقوه به بالفعل این شهرستان تلاش کنند تا سهم سرخس از تولید ثروت منطقه بیشتر باشد.وی همچنین گفت: قرار داشتن سرخس در مسیر تاریخی جاده ابریشم و جاده ولایت (مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه تا مرو و توس)، وجود آثار تاریخی منحصر به فرد مانند رباط شرف، ظرفیت‌های اقتصادی برای توسعه مبادلات مرزی، وجود گونه‌های شاخص حیات وحش و دامی، مناظر طبیعی از جمله دریاچه بزنگان، استعدادهایی است که می‌تواند در تحول این منطقه نقش داشته باشد. فرماندار سرخس بخش مبادلات مرزی را نیز به عنوان یکی دیگر از مزیت‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: سالانه چهار میلیون تن مبادله کالا از این شهرستان انجام می‌شود که ۷۲ درصد آن را صادرات و بقیه را واردات و ترانزیت کالا به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس نیز گفت: احداث واحد پتروشیمی تبدیل گاز ترش به گاز شیرین می‌تواند یک شوک در منطقه ایجاد کند. مهدی مروج‌الشریعه افزود: در آمارگیری سال ۸۵ سرخس در بین شهرستان‌های خراسان رضوی بالاترین نرخ بیکاری (نزدیک به ۲۰ درصد) را داشته است. وی ادامه داد: جایگاه صنایع فولاد، مس و آلومینیوم در سرخس خالی است که می‌تواند در شرایط و مزیت‌های سرخس با حداقل مشکلات و در بهترین شرایط استقرار داشته باشد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس، جاده مشهد- سرخس را بزرگ‌ترین مانع جذب سرمایه‌گذار دانست و گفت: راه‌آهن باید حمل و نقل کالا را با سود کم در نظر بگیرد. همچنین فعال نبودن فرودگاه منطقه ویژه اقتصادی سرخس یکی دیگر از عوامل دفع سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است که باید بتواند حداقل به انتقال کالا به کشورهای CIS تبدیل بشود.