دنیای اقتصاد - اصفهان - محمد بهرامی: همایش صنعت و ورزش با حضور استاندار و چند تن از نمایندگان مجلس و مدیران دولتی، مدیرکل اداره تربیت بدنی، روسای هیات‌های ورزشی، رییس خانه صنعت و معدن و تعدادی از فعالان در حوزه صنعت و تولید استان اصفهان و با هدف تعامل میان دو بخش ورزش و صنعت و دعوت از بخش خصوصی برای حمایت از باشگاه‌ها برای توسعه فرهنگ ورزش و به‌وجود آوردن فضای نشاط و سلامتی، در اصفهان برگزار شد. استاندار اصفهان در این همایش خطاب به صنعتگران و تولید‌کنندگان بخش خصوصی حاضر در همایش گفت: اصفهان در بخش ورزش دارای ظرفیت‌های بالایی است و شما می‌توانید در این بخش حضور داشته باشید و شرایط بهتری را برای استان مهیا کنید. این آمادگی را داریم که حمایت‌های لازم را از شما به‌عمل بیاوریم و بسترهای لازم را در این زمینه برای شما فراهم بکنیم.

علیرضا ذاکر اصفهانی گفت: این همایش برای اولین بار است که در کشور برگزار می‌شود و امیدواریم نتیجه‌اش تعامل هرچه بیشتر میان صنعت و ورزش باشد؛ چرا که هر چقدر در تربیت بدنی هزینه کنیم چندین برابر آن را در بخش بهداشت و درمان صرفه جویی کرده‌ایم.

رشید خدابخش مدیرکل اداره تربیت بدنی استان نیز در این خصوص گفت: اداره‌کل تربیت بدنی استان اصفهان در سال گذشته یک برنامه راهبردی با ۱۵ هزار ساعت نفر کار تهیه کرده است که در این برنامه همه ابعاد و تاثیراتی که ورزش می‌تواند در مولفه‌های زندگی ما داشته باشد را بررسی کرده است و یک برنامه جامع و کامل برای ورزش استان تهیه شده است که این همایش نیز به‌واسطه خروجی این برنامه کلان ترتیب داده شده است تا بتوانیم ۵ هدف کلان ورزش استان را که عبارت هستند از ۱. ارتقای سطح سلامتی و شادابی مردم ۲. ترویج ارزش‌های ایرانی- اسلامی در جامعه ورزش۳. ارتقای سهم استان در عزت و اقتدار ملی۴. توسعه زیرساخت‌ها ۵. کمک به صنعت ورزش در استان، را عملیاتی کنیم.