دنیای اقتصاد- اصفهان- فرزانه احمدی: دومین همایش جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران توسط دفتر نمایندگی امور اجرایی جایزه ملی کیفیت غذا، دارو و بهداشت ایران در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در شهر اصفهان برگزار شد. در این همایش، شرکت‌هایی از استان اصفهان که در اولین دوره جایزه ملی کیفیت، موفق به دریافت این جایزه شده بودند مورد تقدیر قرار گرفتند. معاون وزیر بهداشت در این همایش، پیرامون جایزه ملی کیفیت گفت: این جایزه نه به عنوان یک ارزش یا هدف، بلکه به عنوان ابزار و وسیله‌ای برای تشویق تولیدکننده به سوی کیفیت و توسعه طراحی شده است.

احمد شیبانی با اشاره به اینکه واردات کشور در بخش غذا و دارو حدود۳۰ هزار قلم محصول است، گفت: امیدواریم با اعطای جایزه مذکور و تشویق و ترغیب تولیدکنندگان بتوانیم تولید و ارائه محصولات با کیفیت را افزایش و واردات را کاهش دهیم تا در نهایت موفق به حذف واردات شویم.

رییس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه یکی از اساسی‌ترین راهبردها، توسعه کیفیت محور است، گفت: کیفیت فقط مرغوبیت و نوآوری نیست، بلکه در کنار سایر عوامل کیفیت، یک شاخص بسیار مهم وجود دارد و آن، اخلاق در کیفیت است.