دنیای اقتصاد- سنندج - فرزاد نویدی: پیمانکاران فعال در پروژه‌های مسکن مهر استان کردستان، نبود نیروی کار ماهر، کمبود مصالح ساختمانی، عدم توجه به خواست و مطالبات پیمانکاران، پایین بودن قیمت و عدم بنیه مالی اعضای تعاونی‌ها را یکی از مهم‌ترین موانع و مشکلات کاری در این بخش می‌دانند. در شصت و هفتمین جلسه شورای مسکن استان کردستان که در سنندج برگزارشد، رییس سازمان مسکن و شهرسازی کردستان گفت: روآوری به سوی ساخت و ساز براساس فناوری‌های روز موجب رفع مشکلات موجود پیمانکاران استان می‌شود. محمد رسولی، به مشکلاتی از قبیل نیروی کار ماهر، مدت زمان طولانی برای احداث واحدهای مسکونی، کمبود مصالح ساختمانی در ساخت و ساز در کردستان به شیوه سنتی اشاره کرد و افزود: تغییر شیوه‌های ساخت و ساز از سنتی به صنعتی و استفاده از دانش و فناوری روز می‌تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند. وی به احداث ۳۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در استان کردستان اشاره کرد و گفت: احداث این تعداد واحد براساس شیوه‌های سنتی باتوجه به هزینه‌های بالا، نیروی کار زیاد و مصالح ساختمانی فراوان جوابگو نیست.

وی حرکت در جهت نوگرایی و صنعتی سازی را یکی از راهکارهای علمی و تخصصی در جهت رفع مشکلات حوزه ساخت و ساز در کردستان دانست و افزود: بخش خصوصی باید راهکار لازم را برای رفع مشکلات موجود ارائه دهد.

در این نشست مقرر شد نشست میان پیمانکاران و انبوه سازان با مسوولان استان به صورت مستمر در جهت رفع مشکلات موجود برگزار شد.