دنیای اقتصاد-اصفهان-فرزانه احمدی: معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان از آبرسانی به درختان شهر به وسیله ۴۰ تانکر و تریلر در قالب ۶۰۰ سرویس روزانه خبر داد. محسن رنجبر در این خصوص گفت: با انتقال آب از چاه‌ها به درختان، از خشکی آنها جلوگیری می‌شود. وی با اشاره به اینکه برای آبیاری فضای سبز اصفهان در هر ثانیه پنج متر مکعب آب مورد نیاز است، افزود: این در حالی است که ورودی آب در سد فلمن از ۵ متر مکعب در ثانیه به صفر کاهش یافته است. به علت خشکی رودخانه سطح آب چاه‌ها نیز پایین رفته و برخی از درختان دچار خزان زودرس شده‌اند. وی تاکید کرد: شهرداری تنها می‌تواند دو مترمکعب آب در هر ثانیه از سطح چاه‌ها برای آبیاری درختان برداشت کند.

وی کمبود آب و پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی را عامل تهدید فضاهای سبز اصفهان دانست و افزود: فضاهای سبز دیگر طراوت و شادابی قبل را ندارند و در واقع تمام بار خشکی زاینده‌رود بر دوش اصفهان است.

رنجبر خاطرنشان کرد: شهرداری در تلاش است با انتقال آب از طریق تانکر به مناطقی که با خشکی شدید روبه رو شده‌اند، این فضاهای سبز را زنده نگه دارد. وی خواستار تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر حق آبه مناطق مختلف در مسیر رودخانه شد و اذعان کرد: امیدواریم طبق گفته استانداری آب منطقه‌ای با جاری شدن آب در زاینده رود در پاییز و با اختصاص حق آبه‌های مناطق مختلف شهر از جمله مادی‌ها و نهرها که به عنوان یکی از ویژگی‌های شاخص شهر اصفهان به حساب می‌آیند، فضاهای سبز از نابودی نجات پیدا کنند. وی در پایان یادآور شد: شهرداری روزانه با صرف هزینه گزاف به وسیله تانکر، آبیاری فضای سبز را انجام می‌دهد.